تجلیل از خادمان بقاع متبرکه  استان/ثبت‌ نام چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم با محوریت بقاع متبرکه

به گزارش رکنا از ایلام؛ حجت الاسلام مرتضی عزیزی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه کرامت، اظهار داشت: اعتبار عمرانی اداره کل اوقاف و امور خیریه ایلام در سال جاری به صورت نقدی تامین می شود و  مبلغ۱۵٠میلیارد ریال اعتبار عمرانی جهت تجهیز و توسعه بقاع متبرکه استان اختصاص یافته است.

وی عنوان کرد: با پیگیری نمایندگان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی مبلغ ۸٠ میلیارد ریال از محل مسوولیت های اجتماعی جهت تکمیل مصلی ها و مساجد جامع سراسر استان اختصاص یافت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام با اشاره به وجود ۵۴ بقاع متبرکه در استان، گفت: بیش از۳۵۰ نفر در این مکان های مقدس مشغول خدمات رسانی به مردم و زائران هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام خاطرنشان کرد: طی سال گذشته سند مالکیت برای ۵۰ موقوفه ایلام با همکاری با مسکن و شهرسازی، بنیاد مستضعفان و ثبت اسناد صادر شد.

وی در ادامه از اجرای طرح کمک به نیازمندان به نیابت از امام زمان (عج) خبر داد و گفت: توزیع بسته معیشتی، پرداخت آب و قبوض، توزیع پک بهداشتی و لوازم تحریر و .. از جمله موارد اجرای این طرح است.

حجت الاسلام عزیزی افزود: در تمامی طرح‌های خیریه و حمایتی سازمان علاوه بر استفاده از منابع اجرای نیات واقفین خیراندیش همواره از ظرفیت مشارکت‌های مردمی و خیرین استفاده می‌شود.

وی اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی اصلی برگزاری مسابقات قران کریم هم چون سنوات گذشته اقدام به برگزاری مسابقات می کند.ثبت‌ نام چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم با محوریت بقاع متبرکه در ۱۳ رشته از  16 اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۵ خرداد سال جاری ادامه دارد.از طریق مراجعه  به درگاه
quraniran.ir
ثبت‌ نام چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در چهار بخش آوایی انفرادی(شامل رشته‌های حفظ کل، ۲۰، ۱۰ و پنج جزء، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، دعاخوانی)
بخش گروهی(شامل مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم)
معارف عمومی(شامل ترجمه سوره‌های یس و الرحمن)
معارف تخصصی(شامل معارف قرآن کریم، معارف نهج البلاغه و معارف صحیفه سجادیه )
مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات در تیر و مرداد ماه سالجاری در بقاع متبرکه استان برگزار میشود .
مرحله کشوری این دوره از مسابقات در آذر ماه سالجاری به میزبانی استان خراسان شمالی برگزار میشود
تا کنون تعداد500 نفر در این دوره از مسابقات شرکت نمودن که نسبت به سالجاری رشد چشمگیری داشته است.

کوثر موسوی/ایلام

کدخبر: 896985 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟