لزوم ایجاد دپارتمان بزرگ قلب در استان لرستان

به گزارش رکنا از لرستان؛ دکتر یحیی ابراهیمی شامگاه چهارم خرداد ماه، در مراسم بهره‌برداری از دستگاه "سی‌تی آنژیوگرافی" بیمارستان شهید مدنی که با حضور معاون وزیر بهداشت،   و رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد، اظهار کرد:قبلا کل لرستان یک دستگاه "سی‌تی آنژیوگرافی" خیلی قدیمی با تعداد زیادی بیمار وجود داشت و نوبت بیماران تا شش ماه طول می‌کشید.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده دو دستگاه "سی‌تی آنژیوگرافی" به بیمارستان اضافه شد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: با تامین و تجهیز بیمارستان به این دستگاه‌ها ارجاع بیماران به استان‌های همجوار کاهش یافت.

ابراهیمی بیان کرد: همکاران بخش قلب از نیروهای متخصص و فوق تخصص هستند که از تجربه علمی بالایی برخوردارند و این ظرفیت موجب رضایتمندی مردم شده است.

وی افزود: این بیمارستان یک جراح قلب دارد و صحبت شده که مشکلات حوزه بخش قلب مرتفع شود و از معاون وزیر درخواست داریم یک دپارتمان بزرگ قلبی برای لرستان تاسیس شود و این مهم مطالبه اصلی مردم و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی لرستان است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در لرستان رزیدنت قلب تربیت می‌شود و برای این ظرفیت مهم نیاز به یک سری دستگاه‌ها نظیر EPS هستیم و برای تامین آن از وزارت بهداشت درخواست کردیم و وزیر دستور دادند و ضرورت دارد تامین اعتبار شود تا بتوانیم آن را تهیه کنیم.

ابراهیمی گفت: تامین " بالون‌پمپ " هم نیاز بیماران است و جزو مطالبه بیمارستان شهید مدنی است.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 895733 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟