مدل اتحاد رقبا لازمه اعتلای صنایع کشور/ بی توجهی به صنعت چاپ و بسته بندی صنعت کشور را متضرر کرده است

به گزارش رکنا از اصفهان؛ امیر کشانی در این دیدار، ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل انجمن چاپ و بسته‌بندی این امر را در افزایش قدرت چانه زنی فعالان این صنعت و پیگیری مشکلات از طریق اتاق بازرگانی اصفهان حایز اهمیت دانست.

رئیس پارلمان بخش خصوصی اصفهان لازمه موفقیت در عرصه تجارت را ناشی از توجه به سه مرحله تولید، بسته بندی و صادرات بیان کرد و گفت: علی‌رغم اهمیت حوزه بسته‌بندی و چاپ در صادرات محصولات تولیدی کشورمان، متاسفانه در سال‌های گذشته، عدم توجه جدی به صنعت چاپ و بسته بندی، موجب متضرر شدن صنایع شده است.

وی با اشاره به اینکه صنعت چاپ و بسته‌بندی هفتمین صنعت دارای گردش مالی بالا در آمریکا می باشد افزود: در کشورهای پیشرفته جهان برای این صنعت اهمیت زیادی قایل هستند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه در دوره دهم فعالیت این نهاد به کلیه ذی نفعان فرصت حضور و استفاده از ظرفیت‌های اتاق داده خواهد شد، لازمه این امر را حضور پررنگ فعالان اقتصادی در پارلمان بخش خصوصی و فعالیت در قالب اتحادیه و انجمن بیان کرد.

کشانی تعداد اعضاء اتاق بازرگانی اصفهان را زیبنده استان صنعتی اصفهان ندانست و تصریح کرد: فعالیت گروهی موجب افزایش قدرت چانه زنی برای پیگیری و رفع مشکلات هر صنف خواهد شد.

وی همچنین اتحاد رقبا را موجب رشد صنایع دانست و گفت: مدل اتحاد رقبا در موضوعات مختلف مانند قیمتگذاری، واردات، مشتری مداری و تامین مواد اولیه حایز اهمیت بوده و باید با این مدل از فرصت‌های موجود استفاده کرد. استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا، تحقیق و پژوهش برای حضور در نمایشگاه‌های مطرح ، استفاده بهینه از فرصت طلایی حضور در عرصه بین المللی و تشکیل اتحادیه، انجمن و کمیته ای برای جذب و توزیع ظرفیت‌های موجود بین کلیه فعالان صنعت چاپ و بسته‌بندی از دیگر موضوعاتی بود که رئیس اتاق بازرگانی اصفهان بر ضرورت آنها تاکید نمود.

در ادامه این دیدار فعالان صنعت چاپ و بسته بندی خواستار کمک اتاق بازرگانی اصفهان برای رفع مشکل تامین نیروی انسانی متخصص و برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با فعالان این صنعت، رفع مشکل  تامین ارز برای واردات ماشین آلات حوزه چاپ و معضل عدم دریافت پروانه بهره‌برداری چاپخانه‌های حاشیه شهر اصفهان شده همچنین بر راه اندازی شهرک چاپ و شکل‌گیری انجمن چاپ و بسته بندی در اصفهان تاکید گردید.  

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 895617 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟