عضویت بیش از ۷۱ هزار ورزشکار لرستانی در کمیته خدمات درمانی

به گزارش رکنا از لرستان؛ علی سوری با بیان اینکه پشتیبانی از ورزش قهرمانی و سلامت همگانی از وظایف هیئت پزشکی ورزشی است، اظهار داشت: تمامی اهداف و برنامه‌های هیئت در حوزه‌هایی نظیر درمان، پزشکی ورزشی و سلامت، آموزش و پژوهش تبیین شده است.

وی با اشاره به آمار ورزشکاران سازمان یافته استان، افزود: سال گذشته ۷۱ هزار و ۶۸ ورزشکار این استان عضو کمیته خدمات درمانی شدند که نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۴۸ درصد افزایش داشته است.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی لرستان، عنوان کرد: ۴۷ هزار و ۵۷۱ نفر آقایان ورزشکار و ۲۳ هزار و ۴۹۷ نفر بانوان در کمیته خدمات درمانی پزشکی ورزشی عضو شده اند.

سوری با اشاره به هیئت‌های برتر در عضویت ورزشکاران در کمیته خدمات درمانی، بیان کرد: در هیئت فوتبال استان ۱۲ هزار و ۱۲۵ نفر در کمیته خدمات درمانی پزشکی ورزشی عضو شده‌اند که تعداد ۷۳۷ نفر از آنها زن و ۱۱ هزار و ۳۸۸ نفر نیز مرد هستند.

وی با اشاره به هیئت کشتی استان، عنوان کرد: در این هیئت نیز ۱۲ هزار و چهار نفر عضو کمیته خدمات درمانی پزشکی ورزشی شده اند که ۵۹ نفر از آنها زن و ۱۲ هزار و ۹۴۵ نفر نیز مرد هستند.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی لرستان با اشاره به هیئت کاراته، تصریح کرد: در این هیئت شش هزار و ۹۹۳ نفر عضو کمیته خدمات درمانی پزشکی ورزشی شده اند که چهار هزار و ۹۴ نفر زن و دو هزار و ۸۹۹ نفر نیز مرد هستند.

سوری در خصوص هیئت بدنسازی، افزود: در این هیئت نیز چهار هزار و ۸۴۰ نفر عضو هستند که دو هزار و ۳۵۲ نفر زن و ۲ هزار و ۴۸۸ نفر نیز مرد هستند.

وی با اشاره به هیئت ژیمناستیک، تصریح کرد: در هیئت ژیمناستیک نیز پنج هزار و ۴۵۸ نفر عضو کمیته خدمات درمانی پزشکی ورزشی هستند که دو هزار و ۸۷۸ نفر زن و دو هزار و ۵۸۰ نفر نیز مرد هستند.

وی گفت: تمامی اهداف و برنامه‌های هیات در حوزه‌هایی نظیر درمان، پزشکی ورزشی و سلامت، آموزش و پژوهش تبیین شده است و ورزشکاران با عضویت در کمیته خدمات درمانی و پرداخت حق عضویت طی مدت زمان مشخص، در صورت بروز اتفاق و آسیب بدنی حین ورزش، حمایت مالی می شوند.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 895207 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟