نقش مرزبانان و شهدای امنیت لرستان نشان فرهنگ دینی و ایرانی این منطقه است

به گزارش رکنا از لرستان؛ سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در جلسه ی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان لرستان، اظهار کرد: لرستان یکی از استان‌های پیشرو هم در برگزاری تعداد جلسات و هم تعداد مصوبات است. 

وی با بیان اینکه لرستان در حوزه ترویج هم جزو استان‌های فعال است ، افزود :طبق ارزیابی‌های انجام شده عملکرد ده دستگاه استان در اجرای قوانین مربوط به ایثارگران خوب است، اما بقیه دستگاه‌ها عملکرد چندان خوبی نداشتند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشوربا بیان اینکه تقاضای شغل ایثارگران در لرستان ۷ درصد رشد داشته است، عنوان کرد: یک و چهارده صدم رشد داشته‌ایم سال گذشته ۶۳۵ اشتغال داشته‌ایم.

معاون رئیس جمهور گفت: ۳۳۱ مجوز استخدام فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد صادر شده که از این تعداد ۱۰۲ نفر پذیرفته شد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه از ۴ هزار و ۱۹۹ ایثارگر شاغل، ۲ هزار و ۲۰۴ نفر تبدیل وضعیت شده است، اظهار کرد: تبدیل وضعیت ۱۹۹۵ نفر از ایثارگران لرستان هنوز انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون ده درصد از تسهیلات خوداشتغالی مربوط به ایثارگران است، عنوان کرد: سهم تسهیلات خود اشتغالی ایثارگران لرستان ۱۷۱ میلیارد تومان بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بیان کرد: ۵۶۹ گلزار با ۶ هزار و ۴۳۳ مزار در استان داریم که تاکنون ۴۶۸ گلزار ساماندهی شده است.

قاضی زاده هاشمی گفت: در سفر رییس جمهور به استان ۱۰ میلیارد تومان به ساماندهی گلزار شهدا اختصاص پیدا کرد.

وی عنوان کرد: تسهیلات رفاهی به استان ۵ میلیارد و ۸۰۰ تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و ۲۳ میلیارد تومان ۱۸ درصد بوده است.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 895158 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟