شورای بزرگان صنعت استان تشکیل خواهد شد

به گزارش رکنا از اصفهان؛ امیر کشانی در دیدار با اعضای هیئت رئیسه انجمن صنفی کارفرمایی هیئت امنای شهرک‌های صنعتی استان با بیان اینکه در اتاق‌های مطرح دنیا از جمله استانبول از نظرات خبرگان و بزرگان حوزه صنعت برای تصمیم گیری در امور استفاده می شود افزود: تشکیل شورای بزرگان می تواند تاثیر مثبتی در اعتلای صنعت و اقتصاد استان داشته باشد.

وی همچنین بر ضرورت پیگیری و رفع مشکلات شهرک‌های صنعتی به ویژه مسایل مربوط به مالیات بر ارزش افزوده در سطح استانی و ملی تاکید و تصریح کرد: لازم است خدمات اتاق بازرگانی به گونه ای باشد که فعالان اقتصادی برای گرفتن کارت بازرگانی و عضویت ترغیب شوند که این امر در افزایش قدرت چانه‌زنی اتاق بازرگانی و فزونی شکوه صنعت استان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

رئیس دوره دهم اتاق بازرگانی اصفهان دردیدار با اعضاء هیات رئیسه اتاق تعاون استان نیز عدم وابستگی به سایر کشورها و افزایش درآمدهای ارزی استان را بسیار مهم دانست و گفت: اگر از حدود 20هزار واحد اقتصادی فعال استان، هزار واحد به واحد صادرکننده تبدیل شوند، این امر نقش مهمی در رشد اقتصاد استان خواهد داشت.

 کشانی گفت: باید از فرصت‌های موجود کشور، برای احیاء بازارهای از دست رفته بین‌المللی در صنوف مختلف بهره برد تا با رشد درآمدهای ارزی استان و صرفه جویی ارزی، توسعه اقتصادی حاصل شود.

وی با اشاره به فعالیت اتاق بازرگانی اصفهان از دوره‌های گذشته تاکنون در حوزه مسئولیت اجتماعی، بحران آب را مهم‌ترین معضل اجتماعی استان نام برد و گفت: فعالیت‌های پارلمان بخش خصوصی اصفهان برای کمک به رفع این مشکل ادامه دارد.

سید وحید دزفولی عضو هیات نمایندگان پارلمان بخش خصوصی اصفهان نیز وجود تشکل‌ها و انجمن‌های هم پوشان و موازی را موجب ایجاد خلل در کارکرد آنها دانست و بر ضرورت تجمیع این انجمن‌ها و فعالیت انجمن‌هایی با اعضا اثرگذار و عضویت اعضاء سایر انجمن‌ها ذیل آنها تاکید کرد. وی همچنین ایجاد نمایشگاه دایمی معرفی محصولات مزیت دار استان به هیئت های تجاری خارجی را به منظور  حضور در بازارهای بین‌المللی مهم دانست.

ایجاد ساز و کار حضور نماینده بخش خصوصی در ترکیب هیئت رئیسه شرکت شهرک‌های صنعتی و برقراری تعامل هر چه بیشتر اتاق بازرگانی اصفهان و خانه صنعت، تعامل هرچه بیشتر اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف برای کمک به رفع مشکلات صنوف مختلف از جمله مواردی بود که در ادامه این دیدارها مطرح شد.

بهمن راعی/ اصفهان

 

کدخبر: 894752 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟