تجلیل استاندار لرستان از فعالین ستاد اجرایی خدمات سفر استان

به گزارش رکنا از لرستان، فرهاد زیویار در این مراسم که با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان و جمعی از مدیران اجرایی در خانه آخوند ابو خرم آباد برگزار شد، برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت آغاز دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر و همچنین آخرین روز از دهه ‌کرامت که مصادف با میلاد با سعادت حضرت امام رضا (ع) است اظهار داشت: خدای متعال به برکت وجود حضرت معصومه(س) و امام رضا (ع)ایران را در موقعیتی قرار داد که به عنوان یک مرکز رسمی و مستقل برای تربیت علمای دین و صیانت از مکتب اهل بیت مورد توجه قرار گرفته است.

 فرهاد زیویار افزود:امروز در این مکان تاریخی که متعلق به دوران قاجار و یکی از قدیمی ترین خانه های شهر خرم آباد به شمار می رود بنا داریم از یک رسم و سنت حسنه یعنی خدمت به مهمان و مهمان نوازی که جا دارد این موضوع هم به عنوان یک میراث معنوی برای مردم لرستان ثبت شود از تعدادی از خادمان این استان که در ایام بهار طبیعت و سفرهای نوروزی به مردم و مهمانان نوروزی خدمات ارائه داده‌اند قدردانی کنیم.

استاندار لرستان با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان گفت؛ لرستان به جهت اقلیم و شرایط خاص جغرافیایی و مناسبات اجتماعی یکی از استان هایی است که از آن می توان به عنوان حلقه وصل و اتصال نام برد.

وی افزود شهر خرم آباد به عنوان مرکز استان لرستان به شعاع ۲۰۰ کیلومتر تا کنون مناسبات اجتماعی، فامیلی و صله رحم را در خودش به عنوان ظرفیتی انسانی در طول سالیان دراز بخوبی حفظ کرده که می تواند به عنوان مبنا مطرح و باعث یک تحول اساسی در زمینه مهمان نوازی و مباحث دیگر فرهنگی گردد که در دوره جدید تحت عنوان گردشگری مطرح است، مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان لرستان با اشاره به جذابیت های طبیعی استان و همه شرایط خوبی که به این استان ارزانی شده است گفت: در کنار هم قرار دادن شرایط جغرافیایی ، ارزش های اخلاقی ،غیرت عطوفت مهربانی و ... را می‌توان به عنوان مبنا قرار داد و با ایجاد قطب بندی و مرکزیت ثروت های مادی و معنوی را در استان ایجاد کرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در تهران و همراهی اعضای هیئت دولت به عنوان مجموعه هایی که می توانند بخش هایی را مورد حمایت قرار دهند،. گفت: در زمینه آمایش سرزمین در این دوره مقدمات آن فراهم شده و در بسیاری از بخش ها قدم های اساسی برداشته شده است.

استاندار لرستان در پایان ضمن تقدیر از فعالیت‌های ارزشمند اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان لرستان در ایام نوروز ۱۴۰۲ از تلاش و پیگیری های انجام شده تجلیل کرد. 

گفتنی است؛ منزل آخوند ابو مربوط به اواسط دوره قاجار و متعلق به میرزا محسن قاضی بوده است. این اثر تاریخی در خرم‌آباد، در ضلع غربی قلعه فلک افلاک، خیابان دوازده برجی واقع شده و در تاریخ ۲۲ شهریور ۱۳۷۸ با شمارهٔ ثبت ۲۴۳۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مهدی زکی‌پور/ لرستان

کدخبر: 894587 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟