نوسازی مدارس؛ از آمارسازی‌های کذایی تا عملکردهای خیالی/ تنها ۷ مدرسه از ۳۵ مدرسه تخریب شده در سیل‌ ۹۸ ساخته شده است!

به گزارش خبرنگار رکنا از لرستان؛ آذرماه ۱۳۹۸ یونس بهاروند معاونت وقت اجرایی و نظارت نوسازی مدارس لرستان در مراسم افتتاح مدرسه کودکان استثنایی مادر شهرستان کوهدشت، با اشاره به سیل فروردین‌ماه همان سال در استان، اظهار کرد: با مشارکت خیران مدرسه‌ساز در مناطق سیل‌زده، شاهد ساخت ۴۷ باب مدرسه با اعتبار ۶۱ میلیارد و ۲۵۵ میلیون تومان بودیم که نشان از آمادگی و هم‌وغم این عزیزان در برطرف کردن مشکلات آموزشی دانش‌آموزان دارد.

حالا پس از گذشت ۳ سال و نیم از ادعای یونس بهاروند که حالا به صندلی مدیریت نوسازی مدارس در لرستان تکیه زده است، روز گذشته رضا عزتی مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به خسارات سیل ۹۸ به زیرساخت‌های آموزش و پرورش، مدعی شده که در این سیلاب ۳۵ مدرسه به طور کامل تخریب شد که فقط ۷ مدرسه بازسازی شده است و برای تکمیل ۲۸ مدرسه دیگر نیاز به اعتبار ویژه است!!!

عزتی همچنین بیان اینکه حوزه‌های آموزش لرستان با کمبود شدید تجهیزات مواجه است، افزود: کمبود سه هزار صندلی برای برگزار امتحانات، کمبود امکانات در ۱۶۰ حوزه امتحانی از ۱۹۰ حوزه از دیگر مشکلات آموزش و پرورش است که باید با قید فوریت به آنها توجه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با انتقاد از توزیع ناعادلانه تجهیزات و امکانات در سال‌های گذشته، گفت: به لرستان اصلاً توجه نشده و زیبنده نیست که در برخی مناطق معلم حتی صندلی برای نشستن نداشته باشد.

در حالی طی روزهای گذشته مدیرکل آموزش و پرورش لرستان از نبود اعتبارات جهت تکمیل ۲۸ مدرسه از ۳۵ مدرسه تخریب شده در سیل سخن به میان آورد که یونس بهاروند مدیرکل فعلی نوسازی و معاونت وقت نوسازی در آذرماه سال ۹۸ از ساخت ۴۷ باب مدرسه با اعتبار ۶۱ میلیارد و ۲۵۵ با مشارکت خیران مدرسه‌ساز در مناطق سیل‌زده خبر داده بود!

بنظر می‌رسد آمارسازی بهاروند در نوسازی مدارس لرستان سبقه تاریخی دارد و این مدیر ضعیف و ناتوان در زمان معاونتش در نوسازی مدارس نیز سعی داشته با رزومه‌سازی و ارائه آمارهای واهی، مدیری توانمند و کارآمد جلوه نماید.

متاسفانه یونس بهاروند در جذب اعتبارات و همچنین تجهیزات و امکانات آموزشی نیز ضعیف عمل کرده است، بگونه‌ای که طبق اظهارات رضا عزتی، از ۱۹۰ حوزه امتحانی، ۱۶۰ حوزه در کمبود شدید تجهیزات بسر می‌برند که بیانگر ناتوانی و ضعف مدیریتی در نوسازی مدارس لرستان است! امیدواریم استاندار لرستان بیش از این منافع دانش‌آموزان و حوزه مهم آموزش را قربانی مدیران سیاسی‌کار و نالایق ننماید.

 

مهدی زکی‌پور/ لرستان

 

کدخبر: 893721 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟