تنبیه سختی در انتظار مخلان نظم و امنیت جامعه قرار دارد/ آسایش خود را فدای امنیت مردم می کنم

به گزارش رکنا از کرمانشاه؛ سردار مهدی حاجیان در حاشیه اولین دیدار مردمی خود با اقشار مختلف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پلیس به عنوان یک نهاد مدنی و اجتماعی در بطن زندگی مردم حضور دارد و 36 ماموریت در قانون برای انتظامی تعریف شده است که بیش از 70 درصد آن ها در حوزه ایجابی و فرهنگی است.

وی بر مهربان بودن پلیس با اقشار مختلف مردم و در عین حال حضور باصلابت در جامعه تاکید کرد و افزود: ماموران انتظامی به دنبال تامین آسایش عمومی شهروندان هستند و در این راستا برای ارتقاء فرهنگ جامعه از نخبگان، دانشگاهیان و اهالی فرهنگ و هنر می خواهیم به پلیس کمک کنند.

سردار حاجیان با اشاره به اینکه 30 درصد باقیمانده ماموریت های پلیسی در حوزه سلبی و برخورد با جرائم و ناهنجاری های اجتماعی است، تصریح کرد: در این راستا با کسانی که بخواهند آسایش و امنیت عمومی مردم را به خطر بیندازند قاطعانه و برابر قانون برخورد می کنیم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه از همین تریبون با سارقان، اشرار، اراذل و عربده کشان اتمام حجت می کنم، گفت: به آن ها پیام می دهم خود را اصلاح کنند و به دامن جامعه برگردند در غیر این صورت تنبیه سختی در انتظارشان خواهد بود.

وی با بیان اینکه پلیس برای مردم، از آن مردم و تکیه گاه مردم است، ادامه داد: تحت هیچ شرایطی اجازه نمی دهیم عده ای قلیل فضای شهر و استان کرمانشاه را که مردمانش همواره به سلحشوری معروف بوده و مدافعان بسیار خوبی برای نظام و انقلاب اسلامی بوده اند ناامن کنند.

سردار حاجیان تاکید کرد: افرادی که به دنبال سرقت کردن، عربده کشی، ناامن کردن فضای شهر و جامعه و یا هر اقدام خلاف قانون دیگری هستند بدانند کرمانشاه محل مناسبی برای این اقدامات نیست و در سریعترین زمان ممکن در چنگال قانون گرفتار و به سختی تنبیه و مجازات خواهند شد.

رئیس پلیس کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به مهمترین برنامه های خود اشاره کرد و گفت: یکی از این برنامه ها علاوه بر مبارزه با پدیده سرقت، برخورد با مالخرها به عنوان یکی از اصلی ترین عاملان ترویج این پدیده است که به افراد سارق در جرمشان کمک کرده و آن ها را تشویق به ادامه این کار می کنند.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه های مهمی که دنبال می کنیم برخورد با خرده فروشان مواد مخدر به عنوان سوداگران مرگ است، افرادی که برای منفعت شخصی هزاران جوان را گمراه کرده و نقش مهمی در ترویج پدیده خانمان سوز اعتیاد دارند.

سردار حاجیان تصریح کرد: دستگیری مالخران و خرده فروشان مواد مخدر که جرمشان اگر بیشتر از سارقان و قاچاقچیان مواد نباشد کمتر هم نیست، جدی تر از گذشته دنبال و حتما مجازات های سختی با توجه به هماهنگی های صورت گرفته با دستگاه قضائی در انتظارشان خواهد بود.

این مقام عالی رتبه انتظامی در ادامه امنیت را یک محصول چندبعدی اعلام کرد و گفت: استمرار امنیت و ارتقاء آن در جامعه نیازمند مشارکت و همکاری همه آحاد جامعه، نهادها و دستگاه های دولتی و خصوصی است.

وی با بیان اینکه امنیت بسترساز توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... در هر جامعه ایست، خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنیم امنیت را در شهر و جامعه خویش ارتقاء بخشیده و تلاش کنیم فضا برای مجرمان ناامن تر از قبل شود.

سردار حاجیان در پایان گفت: به مردم شریف کرمانشاه قول می دهم آسایش خود و همکارانم را فدای آرامش مردم این دیار کرده و به مطالبات آن ها در حوزه تامین نظم و امنیت جامه عمل بپوشانم.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 893629 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟