توصیه های اداره گذرنامه پلیس آذربایجان شرقی در خصوص پیاده روی اربعین حسینی(ع)

به گزارش رکنا از هشترود؛ با عنایت به اینکه کمتر از چهارماه به مراسم پیاده روی اربعین باقی مانده است و بیشرین دغدغه های زوار اباعبدالله الحسین(ع) در ایام اربعین حسینی گذرنامه و عبور از مرز می باشد، توصیه های اداره گذرنامه پلیس استان به شرح ذیل اعلام شد.

1-دارندگان گذرنامه باید با کنترل گذرنامه خود از اعتبار گذرنامه تاپایان اسفندماه 1402مطمئن و سپس برای خروج از کشور به مرزها مراجعه نمایند و نباید در زمان خروج از مرز گذرنامه کمتر از شش ماه اعتبار داشته باشد .

2-اگر مهلت گذرنامه زائران کمتر از شش ماه باشد در اسرع وقت به دفاتر پلیس +10 مراجعه و نسبت به تعویض گذرنامه خود اقدام نموده و اخذ گذرنامه را به روزهای پایانی مراسم پیاده روی اربعین موکول ننمایند .

3-متقاضیانی که گذرنامه ندارند نسبت به تهیه گذرنامه در اسرع وقت اقدام نمایند.

4- در حال حاضر گذرنامه در بازه زمانی سه روز تا یک هفته  به متقاضیان پس ازثبت در دفاتر پلیس +10ارسال می گردد ولی در ایام محرم با توجه به افزایش تقاضا گذرنامه  به نسبت افزایش متقاضیان علیرغم تلاش همکاران برای تحویل گذرنامه در سریعترین زمان ممکن گذرنامه ها با تاخیر ارسال خواهد شد فلذا می طلبد شرکت کنندگان در مراسم پیاده روی اربعین درمدت باقیمانده نسبت به اخذ گذرنامه اقدام کنند.

5-با توجه به اینکه طرف عراقی برای مسافرت و شرکت در مراسم پیاده روی اربعین تنها با گذرنامه معتبر و در صورت موافقت با برگ گذرموقت اجازه ورود به آن کشور را خواهد داد فلذا زوار بدون داشتن گذرنامه معتبر (حداقل دارای شش ماه اعتبار) برای خروج از کشور به مرزها مراجعه ننمایند .

گفتنی است،اداره گذرنامه پلیس آذربایجان شرقی آمادگی دارد در فرصت باقی مانده تا مراسم اربعین حسینی(ع) نسبت به تمدید و صدور گذرنامه برای زائران در اجر و ثواب این مراسم باشکوه معنوی سهیم و شریک باشد.

اسماعیل رحیمی / هشترود 

 

 

 

 

کدخبر: 893473 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟