نمایشگاه اصفهان پل ارتباطی برای توسعه شبکه‌های تولید، تجارت و صادرات خواهد بود/ نقش اقتصاد توسعه‌ای در دستور کارشرکت نمایشگاه هاست

به گزارش رکنا از اصفهان؛ احمدرضا طحانیان، با اشاره به تهیه  برنامه استراتژیک نمایشگاه اصفهان  گفت: می خواهیم برای رسیدن به برخی ارزش‌ها  چون حفظ برند سازمانی، صداقت و حفظ کرامت انسانی در کلیه سطوح سازمانی، کار تیمی و شایسته سالاری، تنوع منابع درآمدی براساس سند چشم انداز حرکت کنیم .  این برنامه به ما کمک خواهد کرد تا بهتر از سال‌های گذشته امکان زمان‌بندی، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای سال‌های پیش‌رو را داشته باشیم و به اصطلاح از مسیر اصلی خودمان خارج نشویم. هدف ما در این برنامه این است تا به بهترین نتایج براساس ظرفیت‌ها دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه عنصری فعال و شتاب‌دهنده، هویت‌ساز و شبکه‌محور است و تلاش کرده است از همه زیرساخت‌ها و امکانات به بهترین شکل ممکن استفاده درباره جابه‌جایی نمایشگاه از پل شهرستان به شرق اصفهان گفت: این انتقال باعث شد ۹۰ درصد مخاطبان نمایشگاه‌های مختلف، متخصصان و گروه‌های مرتبط شغلی و صنعتی باشند.

طحانیان با اشاره به اینکه سال گذشته رویدادها و اتفاقات مثبتی در عرصه نمایشگاهی افتاد، افزود: در بخش ارتباطات تلاش کردیم با اتاق بازرگانی، سازمان توسعه و تجارت همچنین با پیگیری‌های بخش بین‌الملل از هر فرصتی برای بهبود و توسعه فعالیت‌ها استفاده کنیم و در همین راستا ارتباط خوبی با کشورهای همسایه و منطقه برقرار کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: شش هیئت از ایران طی یک سال گذشته به کشورهای مختلف اعزام شده و هیئت‌هایی نیز از سایر کشورها به اصفهان سفر کرده‌اند. همکاری خوبی با وزارت امور خارجه و رایزنان در خارج کشور برقرار شده که تأثیرات مثبتی داشته است.

وی  با اشاره به اینکه  مسائل و مشکلات اقتصادی فراگیر است و در عرصه نمایشگاهی نیز خود را نشان می‌دهد افزود: بخشی از این مشکلات مربوط به تحریم‌های ظالمانه‌ای است که علیه کشورمان انجام می‌گیرد.

هزینه‌ها پاسخگوی تأمین نیازها نیست

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با ترکیه، مالزی و تاجیکستان برای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف و ایجاد ارتباطات بین الملل تصریح کرد: این مهم در چارچوب اعزام گروه‌های مختلف انجام شده و در سال ۱۴۰۲ با رویکرد جدید این دست برنامه‌ها با قوت و قدرت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: در رویدادهای نمایشگاهی ماه‌های گذشته و حتی در نمایشگاه صنعت پلاستیک، رنگ و رزین میزبان هیات‌های تجاری از کشور افغانستان، ترکیه، پاکستان، روسیه، تاجیکستان، صربستان و بلاروس بوده‌ایم.

طحانیان تصریح کرد: با توجه به اینکه نمایشگاه نمی‌تواند بر اساس بودجه مشخص یا اعتبارات جانبی محدودی که در اختیار دارد، از مشتریان خود پولی دریافت کند؛ این مجموعه هر ساله زیان انباشته دارد و هزینه‌ها پاسخگوی تأمین نیازها نیست. سال گذشته نیز گرفتار زیان‌دهی بودیم و درآمدزایی برای نمایشگاه در دستور کار ما نیست.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان افزود: اصفهان امروزه در بخش‌هایی از جمله طلا، فرش، صنعت ساختمان و گردشگری برند و نشان‌دار است. همچنین ۲۵ درصد از شهرک‌های صنعتی مهم ایران در اصفهان مستقر هستند و ۵۱ رویداد نمایشگاهی طی  یک‌سال اخیر در اصفهان برگزار شده است.

مدیر عامل نمایشگاه اصفهان گفت: فاز دوم نمایشگاه اصفهان شامل 7 سالن است و طبق برآوردهای صورت گرفته انجام این پروژه 1000 میلیارد سرمایه‌گذاری نیاز دارد؛ اما تصمیم گرفته‌ایم که یکی از هفت سالن را احداث کنیم تا در کنار تکمیل ساختمان اداری و تجاری فضای جدیدی را برای توسعه فضای نمایشگاهی فراهم کنیم. براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تصمیم گرفته‌ایم در سال 1402 شروع به کار و ساخت سالن جدید را آغاز کنیم.

نقش اقتصاد توسعه‌ای در دستور کارشرکت نمایشگاه هاست  

طحانیان گفت: در دوره جدید تلاش کردیم برخی از کاستی‌ها را تکمیل کنیم. تکمیل پارکینگ نمایشگاه که در حاضر 360 فضای پارک خودرو به پارکینگ اضافه شده است. تکمیل اتاق‌های مذاکره که در حال حاضر امکان استفاده از این اتاق‌ها برای عقد قراردادهای تجاری، برگزاری کلاس‌های آموزشی و برنامه‌های جانبی و همچنین مذاکره طرف‌های تجاری کاملا آماده است. احداث جاده بارانداز نیز طی ماه‌های گذشته طراحی و اجرا شد و اجرایی این طرح برای کنترل ترافیک و ایمنی تردد کامیون‌ها در هنگام ورود و خروج کالاهای غرفه‌داران بسیار مهم بود.

طحانیان تاکید کرد: چشم انداز نمایشگاه اصفهان ایفای نقش پل ارتباطی برای توسعه شبکه‌های تولید، تجارت و صادرات با سازماندهی نمایشگاه‌ها، رویدادها و همایش‌های داخلی و بین المللی خواهد بود.

وی ادامه داد: نمایشگاه در گذشته بنگاه اقتصادی دیده شده بود و حالا اقتصاد توسعه‌ای در دستور کار است؛ بدین شیوه که زین پس تمرکز بر ذی نفعان و مشتریان است بجای تمرکز بر سهامداران. می‌خواهیم چند ابزاری و رویداد محور باشیم.

برگزاری 6 نمایشگاه بین المللی در اصفهان

وی از تاسیس موزه بین الملل در نمایشگاه اصفهان خبر داد و گفت:مراحل مقدماتی و مذاکرات این بحث  سپری شده است تا موزه ای با همکاری وزارت امورخارجه در اصفهان ایجاد شود.در فاز نخست قرار است هدایای دریافتی وزرای امور خارجه ایران در سفر به دیگر کشورها و ملاقات با مقامات بلند پایه سیاسی،اقتصادی و فرهنگی به نمایش درآید که این امر گام مهمی در جهت افزایش اشتراکات بین المللی و رفع موانع و چالش های برون مرزی و محوری برای همسو شدن کشورهای منطقه و جهان از گذرگاه نمایشگاه است .

طحانیان تاکید کرد:از عمده ترین تلاش های شرکت نمایشگاه اصفهان مشارکت هر چه بیشتر صاحبان کسب و کار در نمایشگاه های مختلف است ودر این راستا همکاری مستمر با اصناف و انجمن ها را در دستور کار قرار داده ایم .

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه محور گردشگری است افزود:اثر گذاری صنعت نمایشگاه و صنعت گردشگری امری متقابل به شمار میرود .لذا سفر هیات های تجاری به اصفهان منجر به توسعه گردشگری و گسترش زیر ساخت های گردشگری خواهد شد.

وی تاکید کرد:قدیمی ترین نمایشگاهی که امسال برگزار میشود نمایشگاه لوازم خانگی است که بیست و هفتمین دوره آن در بهمن ماه خواهد بود.

وی گفت:با وجود نوسانات ارزی و تحریم ها در حال حاضر از میان ۴۰ عنوان نمایشگاهی ۶ مورد شامل نمایشگاه های صنعت ،طلا،نساجی،چوب،دام و طیور،سنگ و تاسیسات؛به صورت بین المللی برگزار میشود.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 892807 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟