شورای فرهنگ عمومی قلب تپنده توسعه همه جانبه هر شهرستان است

به گزارش رکنا از اردبیل، حجت الاسلام شیرعلیپور امام جمعه شهرستان سرعین در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرعین از توجه بیشتر به مصوبات و جایگاه  شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد و افزود سهل انگاری در جایگاه شورای فرهنگ عمومی لطمات جبران ناپذیری در بلند به مدت به فرهنگ آن منطقه خواهد داشت.

 وی با اشاره به اینکه من بعد با ایجاد 6 کارگروه تخصصی در شهرستان زمینه استفاده و ایجاد مسئله فرهنگی و پیدا نمودن راه کاری های عملی توسط نخبگان و دغدغه مندان شهرستان در دستور کار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است گفت : بدون ایجاد مسئله نمی توان مشکلات فرهنگی شهرستان را رفع نمود.

امام جمعه شهرستان سرعین یادآور شد مسئله جارچیان به عنوان یک مسئله مهم فرهنگی نیازمند یک برنامه  بلند مدت حداقل 4 ساله است تا با برنامه ریزی شایسته بتوانیم ضمن کاهش این آسیب اجتماعی زمینه حذف آن را در شهرستان فراهم نماییم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرعین از تنظیم یک برنامه 4 ساله فرهنگی طی ماه  های آینده خبر داد و افزود هیچ جامعه ای بدون برنامه ریزی بلند به جایی نمی رسد و در این زمینه توصیه های فرهنگی مقام معظم رهبری در توصیف برنامه توسعه فرهنگی الگوی مناسبی در این زمینه خواهد بود.

امام جمعه سرعین در این جلسه از نقش نخبگان فرهنگی و روانشانی در مباحث فرزند آوری گفت استفاده از جملات مثبت اندیشی به جای سیاست های خارجی دشمنان نقش مهمی دارد و با استفاده از همایش ها با نام مادرانه و برگزاری مراسمات مختلف زمینه را برای بیشتر شدن جمعیت شهرستان استفاده خواهیم کرد.

مولاخواه/

کدخبر: 892764 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟