ورود جدی دستگاه‌های متولی در حوزه افزایش جمعیت ضروری است

به گزارش رکنا ازقزوین، غلامحسن اسلامی‌صدر در جلسه قرارگاه جمعیت شهرستان قزوین که با حضور محمدبیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به بحران کاهش جمعیت، تصریح کرد: پیش از دهه ۹۰، سیاست کاهش جمعیتی بدون دوراندیشی در کشور اجرا و به صورت افراطی و گسترده شعار فرزند کمتر زندگی بهتر تبلیغ شد. 

وی افزود: گاهی یک تبلیغ یا آموزش، کشور را برای چندین سال دچار بحران می‌کند به طوری که حتی با فعالیت و هزینه گزاف نمی‌توان آن را در زمان کوتاهی جبران کرد؛ سیاست در پیش گرفته سیاست غلطی بود که تا اوایل دهه ۹۰ ادامه داشت، مقام معظم رهبری با نگاهی دوراندیش در این دوره با اشاره به این که بحران کاهش جمعیت در کمین است بر تغییر سیاست‌های جمعیتی تأکید کردند. 

سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین اظهار کرد: علی‌رغم تأکید بسیار صورت گرفته در حال حاضر اقدام شاخصی در حوزه جوانی جمعیت اتفاق نیفتاده است، اگرچه می‌دانیم که سیاست کاهش جمعیت و کنترل جمعیت به مراتب راحت‌تر است چرا که سیاست ضدتوسعه است. 

وی افزود: با کاهش توسعه و عدم رسیدگی به راه، آموزش، درمان و موارد دیگر ناخودآگاه کاهش جمعیت رخ می‌دهد اما افزایش جمعیت باید همراه با توسعه باشد و این عمل به مراتب سخت‌تر است؛ علاوه بر توسعه باید مواردی مانند کنترل تورم، افزایش امید به زندگی و در نظر گرفتن تسهیلات نیز مورد توجه قرار گیرد. 

اسلامی‌صدر یادآور شد: اگر هر دستگاهی وظیفه خود در راستای فرزندآوری را به خوبی اجرا کند زیرساخت‌های لازم جهت افزایش جمعیت فراهم می‌شود؛ برای هر سازمان برنامه‌ای در نظر گرفته شده است که انتظار داریم به صورت جدی در این حوزه ورود پیدا کنند تا شاهد روند کاهش جمعیت در سطح شهرستان نباشیم‌.

منبع:فرمانداری قزوین

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 892625 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟