کشاورزانی که از ساخت سد سیمره متضرر شد غرامت می‌گیرند

به گزارش رکنا از لرستان؛ احداث و آبگیری سد سیمره بالا آمدن سطح سطح دریاچه سد و زیر آب رفتن کشتزارهای کشاورزان کوهنانی را به دنبال داشت.

به همین منظور کشاورزان کوهدشتی خواستار جبران خسارت ناشی از بالا آمدن آب دریاچه سد سیمره به اراضی کشاورزی خود هستند.

در این راستا مدیرحقوقی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در خصوص گلایه کشاورزان کوهدشتی مبنی بر خسارت ناشی از بالا آمدن آب دریاچه سد سیمره توضیح داد: شرکت آب نیرو با رعایت مفاد لایحه قانونی تملک از کلیه صاحبان حق دعوت کرد که با ارایه اسناد مالکیت نسبت به دریافت بهای املاک خود اقدام کنند.

شهرام محتشم عنوان کرد: پس از دعوت عمومی مدعیان مالکیت با مراجعه به دفتر حقوقی طرح نسبت به ارایه اسناد اقدام کردند.

وی گفت: با بررسی اسناد مالکیت توسط واحد حقوقی طرح و استعلامات قانونی از دستگاه‌های ذیربط بهای املاک مالکانی که اسناد ارائه آنها فاقد ایراد بود، پرداخت شد.

مدیرحقوقی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با اشاره به اینکه بعضی اسناد ارایه شده توسط مالکان ایراد قانونی داشت، بیان کرد: با این حال شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در جهت همکاری با مالکان بهای مستحدثات را که نیاز به ارایه اسناد مالکیت نبوده پرداخت کرده است.

محتشم گفت: شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران اما نسبت به اراضی چون مشکل قانونی داشتند، در جهت جلوگیری از وقفه و تاخیر تملک نسبت به تودیع بهای این اراضی به صندوق ثبت اسناد محل مربوطه یعنی کوهدشت اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: پس از آن شرکت توسعه منابع آب به تمام کشاورزان اعلام کرد که با رفع ایرادات قانونی نسبت به دریافت بهای اراضی خود مراجعه کنند.

مدیر حقوقی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: سند تمامی املاک واقع در مخزن سد سیمره در حوزه استان لرستان در مالکیت دولت است، بنابراین تصرف اشخاص و هر گونه اقدامی در این اراضی غیر قانونی است.

محتشم در پایان صحبت‌های خود با بیان اینکه اگر چنانچه اشخاصی در حوزه مخزن سد سیمره املاکی دارند که پول به آنها تودیع و یا پرداخت نشده باشد و متحمل خسارت شده باشند، در اولین فرصت به واحد حقوقی کارگاه سد سیمره مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: پس از بررسی چنانچه حقی از آنها تضییع شده باشد قول می‌دهم خسارت به آنها پرداخت شود.

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 891673 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟