پرداخت۶ میلیارد تومان برای کمک به بیماران خاص نیازمند

به گزارش رکنا از ایلام؛ غلامرضا علی محمدی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته جهانی صلیب سرخ و هلال احمر اظهار داشت: جمعیت هلال احمر در چهار مرحله پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازتوانی از مراحل مدیریت بحران نقش دارد و عمده وظایف جمعیت در این مراحل از جمله ارائه خدمات امدادی در هنگام بروز سوانح طبیعی مثل سیل، زلزله و … در داخل و خارج از کشور بر عهده سازمان امداد و نجات است.

وی افزود: در سال گذشته اقدامات خوبی از جمله جلوگیری از گرمازدگی بالای زوار در مرز بین المللی مهران در کنگره بزرگ اربعین حسینی با راه اندازی ۵۲ تخت بستری و ریکاوری ۵۲۳ نفر در شرایط سخت آب و هوایی صورت گرفته است.

علی محمدی در ادامه توسعه ساختمان های پایگاه های امداد و نجات از سیاست های مهم جمعیت هلال احمر دانست و گفت: در این راستا برای توسعه پایگاه امداد و نجات شهرستان مرزی مهران مبلغ ۱۴ میلیارد تومان اعتبار تخصیص و تا قبل از اربعین انجام می شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: راه اندازی مراکز جمعیت هلال احمر در شهرستان های فاقد مرکز از قبیل بدره، هلیلان و چوار از دیگر برنامه هایی است که در دستور کار جمعیت هلال احمر استان ایلام است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام در پایان افزود: طی اربعین سال گذشته بیش از ۳۰ هزار زائران از خدمات جمعیت هلال احمر ایلام بهره مند شدند.

۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت ماه به عنوان هفته جهانی صلیب سرخ و هلال احمر نامگذاری شده است.

کوثر موسوی/ایلام 

 

کدخبر: 890625 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟