برگزاری مسابقات سوارکاری استقامت کشور محکی برای مسابقات بین‌المللی است

به گزارش رکنا از لرستان؛ سید آرش قیاسیان در حاشیه مسابقات سوارکاری استقامت کشور در خرم‌آباد بیان کرد: لرستان از گذشته تاکنون خاستگاه اسب بوده و سوارکاران و چابک سواران بنام ما قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان را در میادین مختلف به نمایش گذاشتند.

وی با قدردانی از سرپرست فدراسیون سوارکاری در حمایت از برگزاری مسابقات در استان ادامه داد: با توجه به بستر مناسب لرستان و همکاری پیشکسوتان، مربیان و قهرمانان و سابقه درخشان استان در این رشته و همکاری فدراسیون توانستیم میزبانی این مسابقات را اخذ کنیم.

این مسئول اضافه کرد: این مسابقات در دو رده آقایان و بانوان در سطح کیفی عالی و یادواره کنگره سرداران شهید استان در خرم‌آباد با استقبال خوب ورزشکاران برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: ظرفیت سوارکاری در لرستان بسیار بالاست و به همین علت در صدد برگزاری مسابقات بین‌المللی استقامت در خرم‌آباد برآمدیم که امیدواریم دستگاه‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: برگزاری این مسابقات محک و آزمونی برای مسابقات بین‌المللی است چرا که کشورهای منطقه در ماده استقامت صاحب سبک و جایگاه هستند و باید به نحو احسن با کیفیت عالی میزبانی را انجام دهیم.

قیاسیان گفت: مسابقات بین‌المللی در آینده با مساعدت و حمایت‌های فدراسیون سوارکاری و حضور کشورهای منطقه در خرم‌آباد برگزار می‌شود و در کنار این مسابقات جاذبه‌های گردشگری و تفریحی استان نیز برای سوارکاران خارجی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان در ادامه گفت: باتوجه به اینکه پیست کورس خرم‌آباد استاندارد نیست در حال رایزنی با سرمایه‌گذاران هستیم تا بتوانیم زیرساخت‌های مناسب و موردنیاز را در حوزه سوارکاری در حوزه گردشگری، قهرمانی و آموزش ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: حدود ۷۰ هکتار زمین مورد نیاز است که با توجه به بازدیدی از کارخانه پارسیلون داشتیم اراضی بسیار مستعدی جهت ایجاد زیرساخت‌های سوارکاری در آن وجود دارد.

این مسئول گفت: در آینده برنامه داریم با سرمایه‌گذار این واحد و سایر سرمایه‌گذاران جهت ساخت مجموعه سوارکاری و پیست مسابقاتی رایزنی کنیم.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 890401 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟