افتتاح بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد در آینده نزدیک

به گزارش رکنا از لرستان؛ مدیرعامل شرکت مولد نیروی خرم آباد گفت: فاز بخار نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد، زمستان سال ۱۴۰۱ برای اولین بار در مدار تولید قرار گرفت که هم اکنون با پیشرفت ۱۶.۹۷  درصدی در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

مهدی شمسایی افزود: با افتتاح بخش بخار نیروگاه، علاوه بر افزایش ۵۰ درصد ظرفیت تولید، راندمان تولید برق نیز از حدود ۳۳ درصد به ۴۸ درصد افزایش خواهد یافت که این امر موجب صرفه جویی روزانه حدود یک میلیون متر مکعب گاز می‌شود.

وی گفت: امیدواریم با اتمام و تکمیل بهره برداری آزمایشی بخش بخار، نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد بتواند در تابستان پیش رو با ظرفیت کامل در مدار تولید قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت مولد نیروی خرم آباد در ادامه افزود: عملیات اجرایی بلوک اول این نیروگاه با ظرفیت اسمی ۴۸۴ مگاوات با مشارکت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، گروه مپنا و بانک ملی ایران و با حجم سرمایه گذاری کل ۳۱۰ میلیون یورویی از فروردین سال ۱۳۹۷ آغاز شد.

مهدی شمسایی گفت: بخشی از حجم سرمایه‌گذاری در قالب تسهیلات دریافتی از صندوق ذخیره ارزی و صندوق توسعه ملی تامین شده است.

وی افزود: فاز گازی نیروگاه شامل دو واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی در اسفند ۱۳۹۸ و اردیبهشت ۱۳۹۹ به شبکه برق سراسری پیوست که هم اکنون از پیشرفت ۷۲.۹۹ درصدی برخوردار است.

نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد به عنوان بزرگترین نیروگاه استان لرستان با سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان احداث شده است.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 889755 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟