تلاش‌برای سرپا نگه‌داشتن تنها داروخانه هلال‌احمر رشت

به گزارش رکنا از گیلان،  دکتر محمدتقی آشوبی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: هلال‌احمر مردمی‌ترین نهاد غیردولتی در نظام سلامت است که جز خدمت به جامعه بشری مأموریت دیگری ندارد.

هادی سلیمی، سرپرست جمعیت هلال‌احمر گیلان، در نشست مشترک خود با دکتر محمدتقی آشوبی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه فعالان هلال‌احمر بخشی از خانواده بزرگ نظام سلامت هستند، افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان مجموعه هلال‌احمر را جدای از خود نمی‌داند و مرزی در بین مأموریت‌هایشان وجود ندارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به برخی مشکلات در جمعیت هلال‌احمر ازجمله چالش‌های موجود در داروخانه آن گفت: تمام تلاش دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جهت حفظ داروخانه تخصصی هلال‌احمر و خدمت بهینه آن به مردم و ذینفعان آن است. 

هادی سلیمی سرپرست جمعیت هلال‌احمر گیلان نیز در این نشست با اشاره به‌عدم وجود مراکز درمانی خیریه‌ای در استان اظهار کرد: می‌توان از ظرفیت دفاتر آیات عظام در قم جهت احداث ابنیه‌ی سلامت‌محور نظیر بیمارستان‌های خیریه‌ای در گیلان بهره‌مند شد.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته جهت سرپا نگه‌داشتن تنها داروخانه هلال‌احمر رشت، افزود: ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار جهت تسویه بدهکاری داروخانه هلال‌احمر به شرکت‌های دارویی جذب‌شده و به‌زودی پرداخت می‌شود. 

سرپرست جمعیت هلال‌احمر گیلان از تلاش همه‌جانبه جهت رفع کمبودهای موجود در استان خبر داد و گفت: هلال‌احمر از ظرفیت‌های ملکی مغفول مانده گیلان به نفع مردم استفاده خواهد کرد که نمونه آن بهره‌مندی از شرکت هلدینگ این جمعیت برای احداث داروخانه مرکزی در رشت در آینده نزدیک است. 

سلیمی همچنین خواستار تخصیص داروهای خاص و تخصصی به داروخانه هلال‌احمر رشت جهت کمک به آن در راستای مأموریت ذاتی آن شد.

مرجان گودرزی /گیلان 

کدخبر: 889730 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟