در هنگام حریق جنگل ها و مراتع همه دستگاه ها چه کشوری و چه لشگری باید پای کار باشند

به گزارش رکنا از لرستان؛ حسین میرزایی با اشاره به اینکه ۹۹ درصد از عوامل ایجاد حریق در جنگل ها و مراتع انسانی و ۱ درصد غیرانسانی است، خاطرنشان کرد: تبدیل اراضی جنگلی و مرتعی به اراضی زراعی، اختلافات قومی و قبیله ای، آتش زدن پس چر مزارع، بی احتیاطی گردشگران، بی احتیاطی رانندگان، جرقه مسیر ریل راه آهن و..‌. از جمله اهداف آتش سوزی است که توسط انسان ها رخ می دهد.

وی گریزی به آتش سوزی عمدی جنگلها که هر کس در منابع طبیعی تعمدا آتش سوزی نماید به حبس مجرد از ۳ تا ۱۰ سال محکوم خواهد شد، اظهار کرد: برقراری گشت های زمینی، ایجاد پایگاه های شناسایی، برج های دیدبانی، کشیک های اطفاء حریق، استفاده از تصاویر ماهواره ای از جمله روش های کشف آتش سوزی است.

میرزایی شهرستان های الیگودرز، چگنی، کوهدشت، پلدختر، خرم آباد را خیلی بحرانی، رومشکان، سلسله، دلفان را بحرانی، دورود، ازنا و بروجرد را نیمه بحرانی عنوان کرد و تصریح نمود: از همه هم استانی های عزیز تقاضا دارم در فصل خشک یاری رسان منابع طبیعی باشند و در صورت مشاهده هر گونه حریق، مراتب را به شماره تلفن های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 889723 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟