پرداخت بیش از ۱۳ میلیارد ریال هزینه درمان به زوجین نابارور در ایلام

به گزارش رکنا از ایلام : دکتر "نورالدین رحیمی" با بیان اینکه هدف سازمان بیمه سلامت در حمایت از زوجین نابارور، حمایت مالی و پوشش خدمات توسط سازمان، افزایش رضایتمندی بیمه شدگان است، بیان کرد: فرآیند ارائه خدمت کمک باروری در سطوح مختلف، تسهیل فرآیند دسترسی به این خدمات برای بیماران در افزایش نرخ رشد جمعیت و عملیاتی شدن سیاست های جمعیتی بالادستی می باشد.

دکتر رحیمی با اشاره به اینکه برقراری و دسترسی عادلانه به خدمات ناباروری و کاهش پرداخت از جیب مردم برای درمان ناباروری از دیگر اهداف بیمه سلامت می باشد، گفت: آماده‌سازی نشان مدیریت در سامانه های سازمان به منظور شناسایی زوجین نابارور و پیکربندی موسسه در سامانه ها بیمه سلامت جهت ارائه خدمات کمک ناباروری از برنامه های این سازمان است. 

وی افزود: ارسال اسناد به سازمان و پیاده سازی تعرفه های ناباروری در سامانه های سازمان جهت جهت خرید خدمات از مراکز طرف قرارداد نمونه ای از این اقدامات می باشد.

 دکتر رحیمی تصریح کرد: با اجرای طرح حمایت از زوجین نابارور در استان در سال گذشته تا کنون ۷۱۴۰ بار مراجعه در بخش بستری سرپایی و خسارات به اداره کل بیمه مراجعه که هزینه‌ای بیش از ۱۳ میلیون ریال در بر داشته است.

مدیر کل بیمه سلامت استان ایلام اضافه کرد: از این تعداد ۶۹۵۱ مراجعه مربوط به نسخه نویسی الکترونیکی یا سرپایی بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام یادآور شد: زوجین نابارور هر چه سریعتر نسبت به ارائه مدرک خود جهت دریافت هزینه های درمانی خود اقدام کنند.

کوثر موسوی/ایلام 

کدخبر: 889698 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟