تسویه ۷۵ میلیارد تومان بدهی دارویی در ایلام

به گزارش رکنا  از ایلام؛ دکتر جاسم محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته سلامت، اظهار داشت: در سنوات گذشته میزان بدهی دارویی بیمارستان های استان ۷۵ میلیارد تومان بوده که که تمامی این بدهی ها تسویه شد

رییس دانشگاهی علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: در بحث درمان، رشته های تخصصی بسیاری در استان وجود دارد اما دستگاه ها و تجهیزات کافی در این خصوص وجود ندارد.

وی با اشاره به وجود ۹٠ شرکت دارویی خصوصی در استان افزود: کمبود برخی دارو ها در استان به چالش اساسی تبدیل و موجب نارضایتی مردم شده است، تلاش می شود مراکز نمایندگی پخش دارو افزایش یابد.

دکتر محمدی افزود: عدم توانایی خرید تجهیزات و اقلام بیمارستانی به موجب کمبود منابع مالی دانشگاه است و این مهم سبب شده مردم ایلام برای درمان به استان های همسایه مراجعه کنند.

دکتر محمدی تصریح کرد: با توجه به افزایش بیماران سرطانی نیاز به مرکز رادیوتراپی به شدت در استان احساس می‌شود که از محل مسوولیت‌های اجتماعی وزارت نفت ۱۵۰ میلیارد تومان بدین منظور تخصیص یافته و وزارت بهداشت نیز ۱۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز این مرکز که با مساحت ۶ هزار مترمربع در محوطه بیمارستان رازی ایجاد خواهد شد، در نظر گرفته است.

وی در پایان با اشاره به مشکل راه دسترسی به بیمارستان رازی ایلام یادآور شد: پیمانکار طرح تعیین و اعتبار لازم نیز پیش بینی شده و در صورت حل معضل معارضان بهسازی مسیر انجام می‌گیرد و مابقی قسمت‌های نیز به تدریج راه اندازی خواهد شد.

رییس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این نشست گفت: سلامت مقوله ای مهمی است که باید به آن توجه کرد.

حجت الاسلام سید محمدباقر هاشمی افزود: هر تلاشی در راستای سلامت مردم جامعه انجام شود از اهداف انبیاء و نظام هستی است.

وی ادامه داد: ارائه خدمات مطلوب زمانی محقق می شد که فضا و ظرفیت کافی فراهم باشد و همکاران در دانشگاه علوم پزشکی ایلام با تمام توان در این راستا تلاش می کنند.

کوثر موسوی/ایلام

کدخبر: 889545 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟