تجهیز کتابخانه‌های استان اردبیل نیازمند ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار

به گزارش رکنا از اردبیل،  پروانه رضاقلیزاده مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خلخال با بیان اینکه برای تجهیز کتابخانه‌های استان اردبیل بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است، اظهار کرد: سال گذشته ۶ میلیارد ریال اعتبار برای خرید کتاب جدید و به روز رسانی کتاب در کتابخانه‌های عمومی مرکز و شهرستان‌های مختلف استان هزینه شد.

وی گفت: غنای فرهنگی و ادبی خلخال از دیرباز موجب علاقه‌مندی مردم این شهرستان به مطالعه و برتری فعالیت‌های کتابخوانی این شهرستان در مقایسه با سایر مناطق استان شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل افزود: دومین مدرسه استان آذربایجان شرقی در ۱۱۵ سال پیش در شهر خلخال بنا شده هم‌اکنون قدیمی‌ترین کتابخانه استان اردبیل نیز در شهر خلخال واقع است.

رضاقلیزاده اضافه کرد: کسب عنوان برتر کشوری کتابخانه لاجوردی زندان خلخال در سال گذشته، اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی و ادبی در کنار اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ترویج فرهنگ کتابخوانی از سوی کتابخانه‌های عمومی خلخال موجب برتری کتابخانه‌های خلخال نسبت به سایر مناطق استان شده است.

وی گفت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل برای به روزرسانی تمام کتابخانه‌های استان در سال جدید برنامه‌ریزی کرده است.

سیدجواد یحیی‌زاده، فرماندار خلخال نیز در این جلسه تلاش مدیر کتابخانه‌های عمومی خلخال را در بسط و توسعه فرهنگ کتابخوانی در خور تقدیر دانست و گفت: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی سال گذشته ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان برای ادامه عملیات اجرایی ساختمان نیمه‌کاره کتابخانه مرکزی خلخال تخصیص یافت.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی خلخال ادامه داد: امسال نیز اعتبار قابل توجهی از محل اعتبارات استانی برای تکمیل این ساختمان در نظر گرفته خواهد شد و انتظار می‌رود اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز مبلغ مناسبی از محل اعتبارات ملی برای این منظور تخصیص دهد.

۸۴ باب کتابخانه عمومی در شهر‌ها و روستا‌های استان اردبیل در بسط و توسعه فعالیت‌های کتابخوانی فعالیت دارند.

 

کدخبر: 889434 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟