جمع‌آوری بیش از ۷ میلیارد ریال زکات فطریه در لرستان

به گزارش رکنا از لرستان؛ همایون عمودی‌زاده با اشاره به اینکه مردم استان در ماه مبارک رمضان ۷۲۰ میلیون تومان در قالب فطریه و کفاره به ادارات بهزیستی و مراکز تحت نظارت بهزیستی استان کمک کردند، اظهار داشت:  این اداره کل با کمک مردم استان توانست در پایان ماه مبارک رمضان گام موثری در کمک به جامعه هدف خود بردارد.

وی افزود: فطریه جمع‌آوری‌ شده در هر سال بر اساس موازین و دستورالعمل‌های شرعی در سریع ترین زمان ممکن به مددجویان پرداخت می‌شود.

عمودی‌زاده یادآور شد: در ماه مبارک رمضان و با مبالغ فطریه و مشارکت خیرین بیش از ۱۰ میلیارد تومان کمک در سطح استان جمع‌آوری شد که رقم بسیار قابل توجهی است.

وی تصریح کرد: این میزان در سال گذشته و در مجموع یک میلیارد تومان بود.

مدیرکل بهزیستی لرستان اضافه کرد: این مبالغ برای تامین مایحتاج معلولان شدید و خیلی شدید، جسمی حرکتی، ذهنی که در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند، معلولان بی سرپرست، کمک به کودکان بی سرپرست و بد سرپرست مراکز شبه خانواده و همچنین کمک به خانواده‌های نیازمند که دارای سرپرست خانوار معلول هستند، زنان و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، همچنین آسیب دیدگان اجتماعی که به لحاظ درآمدی و مایحتاج ضروری زندگی نیاز به کمک دارند، در اولین فرصت و بنا به تقسیمات جغرافیایی در همان منطقه هزینه خواهد شد.

این مسئول افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و تنگناهای معیشتی خانواده های تحت پوشش همچنان نیازمند یاری خیرین استان هستیم.   

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 889102 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟