ارتقاء و حفظ سلامت جامعه از اهداف بیمه سلامت است

به گزارش رکنا از لرستان؛ محسن اسدبیگی نهم اردیبهشت‌ماه در اولین روز از هفته سلامت با حضور در شهرستان دلفان و در دیدار با دکتر یوسف رضا جهانیان رئیس مرکز بهداشت این شهرستان، اظهار کرد: سلامت یکی از مهمترین نعمات خداوند است که به بشر داده شده و در جهت و حفظ ارتقای آن در جامعه تلاش خواهیم کرد.

وی ادامه داد: هفته سلامت از نهم اردیبهشت‌ماه تا پانزدهم اردیبهشت‌ماه با شعار سلامتی برای همه آغاز شده روز ۹ اردیبهشت‌ماه به‌عنوان سلامت خانواده، ۱۰ اردیبهشت‌ماه به‌عنوان جوانی جمعیت و سالمندی سالم، ۱۱ اردیبهشت‌ماه به‌عنوان دسترسی عادلانه به‌سلامت، ۱۲ اردیبهشت‌ماه به‌عنوان جامعه سالم و رشد تولید، ۱۳ اردیبهشت‌ماه به‌عنوان اقتصاد خانوار و سلامت، ۱۴ اردیبهشت‌ماه به‌عنوان سلامت و رسانه و ۱۵ اردیبهشت‌ماه به‌عنوان جامعه و سبک زندگی سالم نامگذاری شده است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به اینکه طرح پزشک خانواده در شهرستان دلفان به مرحله اجرا درآمده است، بیان کرد: هفته سلامت با شعار سلامتی برای همه با رویکرد پزشک خانواده است که طرح پزشک خانواده هم می‌تواند در بحث پیشگیری، درمان و مراقبت کمک‌های لازم را داشته باشد و یکی از برنامه‌های دولت در امر درمان، اجرایی شدن همین طرح است که در شهرستان دلفان به مرحله اجرا در آمده است.

اسدبیگی خاطرنشان کرد: مراقبت خود قطعاً باعث کاهش بیماری می‌شود و به طبع آن از جامعه سالم‌تری برخوردار خواهیم شد که در این زمینه بیمه سلامت از خدمات پایه ارائه شده به‌عنوان پیشگیری در سلامت حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه بیمه سلامت از خدمات پایه به‌عنوان پیشگیری در سلامت حمایت خواهد کرد، تصریح کرد: بیمه سلامت حامی اقشار آسیب‌پذیر است و از این افراد حمایت می‌کند که در این راستا با تقویت ارائه خدمات از طریق طرح پزشک خانواده و مراقبین سلامت، سلامت همه آحاد جامعه را تأمین خواهیم کرد.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به اینکه خدمات مراقبتی و خدمات پیشگیرانه برای خانواده‌ها جزء اولویت است، افزود: ارائه خدمات دندانپزشکی و توان‌بخشی به‌عنوان خدمات مراقبت و خدمات پیشگیرانه، ارائه خدمات ناباروری در طرح جوانی جمعیت و طرح صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج را حمایت خواهیم کرد که امیدواریم نقشی در سلامت جامعه داشته باشیم.

اسدبیگی با اشاره به اینکه بیش از ۸۵ درصد جمعیت شهرستان دلفان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد، یادآور شد: از جمعیت ۱۵۳ هزار نفری شهرستان دلفان بیش از ۱۲۲ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد که از این تعداد ۷۷ هزار و ۱۷۴ نفر در صندوق روستایی، ۲۷ هزار و ۶۶۵ نفر در صندوق بیمه همگانی، ۱۰ هزار و ۴۶۷ نفر در صندوق سایر اقشار، ۶ هزار و ۷۱۶ نفر در صندوق کارکنان دولت و ۳۶ نفر در صندوق ایرانیان از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 888740 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟