لزوم ساماندهی خبرنگاران لرستان/ مدیران با سعه‌صدر با رسانه‌ها برخورد کنند

 به گزارش رکنا از لرستان؛ سید موسی موسوی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران اظهار داشت: خبرنگاران باید قانون مطبوعات را در انعکاس اخبار رعایت کنند.

وی با اشاره به ماده 23 قانون مطبوعات افزود: هرگاه در مطبوعات مطالبی مشتمل بر توهین، افترا، خلاف واقع و یا انتقاد نسبت به شخص (‌اعم از حقیقی یا حقوقی) مشاهده شود ‌ذینفع حق دارد پاسخ آن را ظرف یک ماه به‌طور کتبی برای انتشار در آن رسانه ارسال کند.

کارشناس حقوقی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه دادگاه‌های کیفری یک در شهرستان‌ها به جرائم مطبوعات رسیدگی می‌کنند، عنوان کرد: دادگاه‌های کیفری دو نیز در مرکز استان‌ها این کار را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به حضور هیئت‌منصفه در دادگاه‌های کیفری مطبوعات بیان کرد: خبرنگاران از انتشار اخبار کذب و بدون مستند خودداری کنند و رعایت انصاف و بیان حقیقت را سرلوحه کار خود قرار دهند.

موسوی با بیان اینکه مکان رسانه‌های دارای مجوز باید مشخص و در دسترس مراجعه‌کنندگان باشد، گفت: رسانه‌ها مکان فعالیت خود را به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌‌ها اطلاع دهند.

کارشناس حقوقی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به لزوم آشنایی خبرنگاران با قانون مطبوعات تأکید و ابراز کرد: خبرنگاران باید به حدود حیطه فعالیت خود آشنا باشند تا احیاناً به مراجع قضایی معرفی نشوند.

موسوی با اشاره به لزوم ساماندهی خبرنگاران لرستان گفت: رسانه‌ها در بیان مطالب مجاز هستند، اما نحوه انتشار اخبار توسط قانون مطبوعات مشخص می‌شود و خبرنگاران باید با آگاهی و اشراف اخبار را انعکاس دهند.

لزوم دریافت مجوز برای فعالیت رسانه‌های لرستان

صغری سپهوند مدیرعامل خانه مطبوعات لرستان نیز در این نشست اظهار داشت: بسیاری از خبرنگاران بدون مزایا، بیمه و درآمد در تنویر افکار عمومی تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران در تأمین معیشت خود دچار مشکل هستند، افزود: حرکت در مسیر خبرنگاری با عشق و علاقه میسر است و اصحاب رسانه چشم بیدار جامعه هستند.

 مدیرعامل خانه مطبوعات لرستان با اشاره به لزوم داشتن روحیه نقد در کار خبرنگاری طبق قانون مطبوعات عنوان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان باید پذیرانی انتقاد در چارچوب رسانه‌ها باشند.

وی با بیان اینکه شکایت‌های بدون اساس دستگاه‌های اجرایی از خبرنگاران انگیزه کار را از رسانه‌ها می‌ستاند، بیان کرد: رسانه‌های لرستان باید نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

سپهوند به لزوم برابری نشریات در دریافت آگهی‌های خبری تأکید کرد و گفت: در تلاش هستیم که کارگاره‌های خبرنویسی را در لرستان دایر کنیم و امیدواریم که خبرنگاران از این کارگاه‌ها استقبال کنند.

لزوم سعه‌صدر مدیران در برخورد با خبرنگاران

عزت جعفری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهدشت نیز در این نشست اظهار داشت: خبرنگاران باید در ارائه مطالب خود مطابق با آیین‌نامه مطبوعات اقدام کنند.

وی با بیان اینکه انتشار اخبار بدون سند و حقیقت منجر به شکایت از خبرنگاران می‌شود، افزود: از مسئولان دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم که با سعه‌صدر بیشتری خبرنگاران را در انجام رسالت خود یاری کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهدشت با تأکید به اینکه خبرنگاران اصول خبری را باید در تنظیم اخبار رعایت کنند، عنوان کرد: انتشار مطالب بدون پشتوانه اخلاقی جایگاه رسانه را تنزل می‌دهد.

وی با بیان اینکه نشریات نمایندگان افکار عمومی هستند، بیان کرد: خبرنگاران باید ضمن احترام به موازین به‌عنوان نماینده‌ مردم مطالبات آنان را انعکاس دهند.

جعفری با اشاره به لزوم انتشار اخبار به‌دور از هرگونه دیدگاه‌های حزبی به ساماندهی خبرنگاران کوهدشت اشاره کرد و گفت: رسانه‌های بدون دریافت مجوز فاقد صلاحیت رسانه‌ای هستند.

 

مهدی زکی پور/ لرستان

کدخبر: 888602 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟