ثبت‌نام ۴۸ هزارمتقاضی برای دریافت مسکن ملی در لرستان

به گزارش رکنا از لرستان؛ وحید کرم‌الهی ظهر امروز در جلسه شورای مسکن لرستان اظهار کرد: از ۴۸ هزار متقاضی که در سامانه برای تامین زمین ثبت‌نام کردند، حدود ۴۰ هزار نفر آن‌ها تایید شده هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای این ۴۰ هزار نفر حدود هزار هکتار زمین مورد نیاز است که اگرچه تا کنون حدود هزار و ۲۱۹ هکتار فراهم شده، اما ۲۱۹ هکتار آن قطعی شده و دارای طرح مصوب است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه پالایش متقاضیان تقریبا تمام شده، افزود: بیشترین متقاضیان مربوط به شهرهای خرم‌آباد، بروجرد و کوهدشت است.

کرم الهی بیان داشت: در سطح استان با مشکل تامین زمین مواجه هستیم، در دورود تنها ۸ هکتار داریم، حال اینکه توافق لازم برای شهرک ۲۸ هکتاری اطراف این شهرستان با وزارت دفاع انجام شده است، در خرم‌آباد نیز توافقی بین راه و شهرسازی و ارتش برای واگذاری زمین صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه متاسفانه هیچ دستگاهی در استان برای معرفی اراضی مازاد اقدام نکرد، گفت: با این وجود راه و شهرسازی اقدام به شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌ها کرد، به این ترتیب ۱۳۸ هکتار از اراضی دانشگاه لرستان و ۶۲ هکتار از دانشگاه علوم پزشکی استان شناسایی کردیم.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان ادامه داد: ۱۱ هزار پروژه در استان تعریف شده که ۴ هزار و ۷۷۵ واحد آن وارد فاز عملیاتی شده و برای ۳ هزار و ۸۳۵ پروانه صادر شده است.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 888520 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟