انتخاب « مبصر برق» برای مدارس ابتدایی لرستان

به گزارش رکنا از لرستان، مهران امیری روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در قالب دوره‌های آموزشی، دانش آموزان نکات مؤثر در زمینه مدیریت مصرف برق را در قالب برنامه‌های متنوع و شاد شامل شعر، سرود و گروه‌های نمایشی کودک و نوجوان فرا می‌گیرند.

وی افزود: در این برنامه‌ها، مفاهیم برق و الکتریسیته، نحوه تولید برق، ساعات اوج و کم باری مصرف، چگونگی انتقال و توزیع برق، میزان مصرف لوازم الکتریکی، انواع انرژی‌های تجدید پذیر و روش‌های صرفه جویی مصرف برق در وسایل الکتریکی و راهکارهای کاهش مصرف برق در منازل به زبانی ساده و شیوا همراه با توزیع دفتر نقاشی برای کودکان تشریح می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان، گفت: ارتقا و رشد آگاهی کودکان و دانش آموزان به عنوان آینده سازان این کشور نسبت به ایجاد حساسیت مصرف صحیح برق و استفاده مناسب از لوازم برقی ضروری است.

وی، افزود: در هر مدرسه ۱۰ دانش آموز به عنوان «مبصر برق» انتخاب می‌شود و از طرف شرکت توزیع نیروی برق استان، حکمی برای او صادر می‌شود و به هر «مبصر برق»، یک کلاه ایمنی نیز اهدا می‌شود.

امیری یادآورشد: اجرای این برنامه‌ها در مدارس ابتدایی با هدف برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح در قالب آموزش مفاهیم اولیه مدیریت مصرف بهینه انرژی برای دانش آموزان مقطع ابتدایی است، که توسط «عمو نوری» و عروسکی با نام «بچه برقی» که نماد جدیدی برای مصرف بهینه برق است در استان لرستان اجرا می‌شود.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 888356 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟