اردبیل از امروز پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو می‌شود

به گزارش رکنا از اردبیل، سید عزت‌الله ضرغامی گفت: از امروز رویداد مهم اردبیل ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در استان اردبیل آغاز می‌شود و در واقع آغاز یک سال تلاش برای معرفی جاذبه‌های گردشگری این استان و در واقع کشورمان است.

وی افزود: کشورهای عضو اکو، اردبیل را به عنوان پایتخت گردشگری انتخاب کردند که ظرفیت‌های گردشگری جاذبه‌های تاریخی و صنایع دستی این استان هم برای جذب گردشگر خارجی و هم برای رونق گردشگری داخلی فرصت است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ۱۰ کشور عضو اکو بالغ بر نیم میلیارد نفر جمعیت دارند، سازمان اقتصادی منطقه‌ای است و امسال اردبیل را به عنوان پایتخت گردشگری انتخاب کرده‌اند. ظرفیت‌های گردشگری، جاذبه‌های تاریخی و جاذبه‌های صنایع دستی و مجموعه‌ ویژگی‌هایی که استان اردبیل دارد آن را در سطح ملی و جهانی ممتاز می‌کند.

ضرغامی افزود: امسال برنامه‌های متعددی دیده شده که از این رویداد هم برای جذب گردشگر خارجی و هم برای رونق گردشگری داخلی استفاده کنیم.

لزوم رایزنی برای تسهیل ورود گردشگران جمهوری آذربایجان

ضرغامی در ادامه با بیان اینکه جمهوری آذربایجان دومین کشور گردشگرفرست به ایران در سال های گذشته بوده است، یادآور شد که به دلیل همکاری نکردن دولت باکو و نیز بستن مرزهای زمینی بخصوص مرز بیله سوار، مشکلاتی در ورود گردشگران این کشور به ایران ایجاد شده است.

وی با یادآوری اینکه سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مرز بیله سوار از آذربایجان به ایران می آمدند، به اقدامات زیرساختی صورت گرفته در این نقطه برای ارایه خدمات به گردشگران اشاره کرد و گفت: متاسفانه فعلا شرایط را برای ورود گردشگر آذربایجانی به ایران سخت کرده‌اند که امیدوارم این مسئله حل شود.

وزیر میراث فرهنگی، موضوع گردشگری را حق همه مردم دنیا دانست و گفت: بسیاری از مردم آذربایجان علاقه‌مند هستند به ایران سفر کنند اما امروز برای آنها مانع ایجاد شده است.

وی در عین حال از انجام رایزنی هایی برای حل این مساله خبر داد و گفت: امروز گزارشی در دولت در این زمینه ارائه کردم و امیدوارم با رایزنی دستگاه دیپلماسی هرچه سریعتر این موانع رفع شود.

 

کدخبر: 888144 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟