گزارش های مردمی در شناسایی املاک دولتی مازاد پاداش می گیرند

به گزارش رکنا ازقزوین، امیر خلیلی‌خواه درگفتگو با خبرنگار رکنا با بیان اینکه، به همین خاطر وزارت اقتصاد، تدبیر دیگری را اندیشیده و می خواهد از گزارش های مردمی در این خصوص استفاده کند، از راه اندازی بخشی در سامانه بازرسی وزارت اقتصاد به نام گزارش فساد خبر داد

مدیرکل اقتصاد ودارایی قزوین بیان کرد: پس از آنکه گزارش‌های مردمی به دست ما رسید بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم و اگر مشخص شود مورد معرفی شده متعلق به دولت بوده و ما از آن بی‌اطلاع بودیم تا سقف پانصد میلیون ریال  پاداش به معرفی کننده  تعلق می گیرد.

وی تاکید کرد: این مسئله مکانیسم ها و کمیته هایی داردکه درکشورتشکیل شده وگزارش های مردمی از املاک دولتی متخلف مورد بررسی ورصد قرار میگیرد که پاداش آن پس از هویت سنجی اعطاء خواهد شد.

وی درخصوص جزئیات این طرح افزود: در اجرای جزء (2 ) بند (ز) تبصره (11) قانون بودجه سال جاری دستورالعمل مورخ 25 خرداد سال 1401 در خصوص نحوه شناسایی املاک دولتی با استفاده از ظرفیت گزارش های مردمی و اختصاص پاداش متعارف برای اجرا در سال جاری تنفیذ شده است.

خلیلی خواه تصریح کرد: همچنین بر اساس جز (4) بند(ب) دستورالعمل یادشده کمیته ای با عضویت خزانه دار کل کشور و معاون توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه، ذیحساب و مدیرکل امور مالی وزارتخانه، رئیس مرکز بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات، مدیرکل مدیریت اموال و دارایی های دولت( دبیرکل) تشکیل می شود که پس از بررسی مدارک پرونده نسبت به تعیین مبلغ پاداش بر اساس گزارش دبیر کمیته و مدارک و مستندات موجود برای استان های اقدام شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین یادآورشد: بر اساس این ابلاغ میزان پاداش برای استان تهران مبلغ 5 هزارم و برای سایر استانها مبلغ یک صدم ارزش معاملاتی منطقه ای املاک (موضوع ماده 64 قانون مالیات های مستقیم ) حداکثر تا سقف 500 میلیون ریال است.

خلیلی خواه بیان کرد: پاداش معرفی کنندگان املاک در اختیار سایر دستگاههای اجرایی از جمله شرکت ها و بانک های دولتی نهادهای عمومی غیر دولتی، نیروهای نظامی و انتظامی به دلیل همکاری در تکمیل بانک های اطلاعاتی 10 میلیون ریال تعیین می شود.

این مدیر اظهارامیدواری کرد با همکاری مدیران دستگاههای اجرایی و گزارش های مردمی بتوان با مولد سازی و تزریق اعتبارات حاصل از آن در تکمیل طرح های نیمه تمام و یا بهینه سازی سرمایه های راکد مانده مسیر توسعه استان هموار شود

 

لیلا بیگدلی/قزوین

 

کدخبر: 888132 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟