اجرای برنامه «شیفت ایثار» در واحدهای تولیدی لرستان

به گزارش رکنا از لرستان؛ حجت‌الله نریمانی، رئیس سازمان بسیج کارگری و کارخانجات لرستان در تشریح برنامه‌های بسیج کارگری و کارخانجات لرستان به مناسبت هفته کار و کارگر، گفت: روز نهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت شهید کارگر عبدالحسین برونسی است که در روزشمار هفته کار و کارگر به نام روز «بسیج کارگران و کارخانجات» نام‌گذاری شده است.

وی افزود: بسیج کارگری برنامه‌های متنوعی را در این هفته برنامه‌ریزی کرده است که از جمله آنها می‎‌توان به نصب عکس و بنر شهدای کارگر در ورودی واحدهای تولیدی اشاره کرد.

نریمانی برگزاری جلسات جهاد تبیین در سطح واحدهای تولیدی و کارخانجات استان، دیدار کاروان رسانه‌ای از دو واحد تولیدی در مرکز استان را از دیگر برنامه‌های بسیج کارگری اعلام کرد و ادامه داد: برنامه «شیفت ایثار» نیز در هفته کار و کارگر در سطح واحدهای تولیدی اجرا می‌شود به نحوی که کارگران یک ساعت یا یک شفیت کاری را بدون کارمزد و به صورت فی سبیل‌الله در خدمت کارفرما باشند.

وی از توزیع ۲۵۰۰ بسته معیشتی به مناسبت هفته کار و کارگر بین کارگران بی‌بضاعت و به ویژه کارگران ساختمانی سطح استان خبرداد و گفت: برای توزیع بسته‌های معیشتی مذکور، افراد نیازمند توسط حوزه‌های کارگران و کارخانجات سطح نواحی و مرکز استان شناسایی شده‌اند.

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات لرستان نواخته شدن زنگ کار و تلاش، برگزاری مسابقات فوتسال برادران و مسابقات دارت خواهران کارگر، تجلیل از کارگران حوزه درمان و عیادت از کارگران بستری در بیمارستان، اعزام گروه‌های جهادی به مدارس، مساجد و مناطق محروم را از دیگر برنامه‌های بسیج کارگری در استان برشمرد.

نریمانی با اشاره به فعالیت ۳۲ گروه جهادی طرح شهید برونسی در لرستان، غبارروبی گلزار شهدا و حضور کارگران در نماز جمعه، اهدا خون توسط کارگران، یادواره شهدای کارگر و دیدار با خانواده معظم شهدای کارگر و تجلیل از کارگران و بسیجیان نخبه و نمونه را از دیگر برنامه‌های هفته کار و کارگر بسیج کارگری در لرستان اعلام کرد.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 888033 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟