یادواره ۱۳۵۶ شهید بمباران لرستان برگزار می‌شود

به گزارش رکنا از لرستان؛ حجت‌الاسلام هبت‌الله هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در جلسه هماهنگی ستاد گنگره ملی شهدای استان لرستان که عصر چهارشنبه، ۶ اردیبهشت‌ در استانداری لرستان برگزار شد، با بیان اینکه لرستان در موضوع جمع‌آوری تاریخ شفاهی والدین شهدا تا پاییز سال گذشته ۲۰۰ مورد داشتیم، گفت: با همکاری قرارگاه صاحب‌الامر در همه شهرستان‌ها هزار و ۸۳۴ مورد تاریخ شفاهی والدین شهدا تدوین شدند.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ لرستان در ضبط تاریخ شفاهی مقام اول کشور را به دست آورد افزود: از بهار گذشته تاکنون حدود ۱۰۰ نفر از والدین شهدا در لرستان از دنیا رفته‌اند و تعدادی از والدین شهدا که در قید حیات هستند، توانایی صحبت کردن ندارند در این زمینه در قالب سرکشی و گفتمان صحبت‌های آ‌نها هرچند کوتاه به‌عنوان سند تهیه می‌شود.

وی با بیان اینکه استان لرستان هزار و ۳۵۶ شهید در بمباران داشته است، افزود: یادواره شهدای بمباران استان لرستان در خردادماه امسال برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان همچنین با اشاره به یکم خرداد تاریخ شهادت شهید بروجردی، اضافه کرد: همایش ملی بزرگداشت شهید بروجردی با حضور چهره‌های ملی و کارگردان فیلم شهید بروجردی در لرستان برگزار خواهد شد.

وی گفت: یادمان شهدای لرستانی عملیات حاج عمران در منطقه عملیاتی حاج عمران و جمله معروف مقام معظم رهبری که می‌فرمایند: «نبرد لر‌ها قبل از اینکه شنیدنی باشد دیدنی است» در این منطقه نصب خواهد شد.

مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان نیز با قدردانی ازدستگاه‌های استان درخصوص برنامه‌ریزی به موقع برای  برگزاری این کنگره ملی، گفت: همه باید برای اتمام کار‌های کنگره ملی تاپایان خرداد تلاش دوچندانی داشته باشند.

وی افزود: هماهنگی‌های لازم برای حضور شخصیت‌های مختلف مردمی در دیدار با رهبری نیز درحال انجام است، این دیدار در خردادماه امسال و قبل از تشکیل کنگره صورت خواهدگرفت.

 

مهدی زکی پور / لرستان

 

کدخبر: 888007 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟