کردستان عملکرد مطلوبی در مبارزه با مواد مخدر داشته است

به گزارش رکنا از کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا در دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان، گفت:ارزیابی های مثبتی از عملکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان وجود دارد و از این حیث جزو استان‌های برتر کشور بودیم.

وی با بیان اینکه در سطح استان نیز عموما برنامه‌های پیش بینی شده به نتیجه رسیده است، گفت: یکی از آن موارد راه اندازی کمپ ماده ۱۶ با همکاری همه دستگاه‌ها بود که  باید این کمپ به اهداف و به نقطه مطلوب خود  که همانا کمک به برون رفت معتادان از چرخه اعتیاد است منجر شود.

زارعی کوشا تاکید کرد: جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مثل سال گذشته به صورت منظم و ماهیانه برگزار شود و در هر جلسه ای نیز گزارشی از شوراهای شهرستان‌ها داشته باشیم تا نگاه و اشراف کاملتری نسبت به وضعیت کل استان داشته باشیم.

وی افزود: ضرورت دارد جلسات ماهیانه در شهرستان‌ها نیز برگزار و از لحاظ کیفی مورد بررسی و نتایج آن اعلام شود که این امر نیازمند ارزیابی دقیق از طریق دبیرخانه شورا است.

استاندار کردستان با بیان اینکه اعتیاد از معضلاتی است  که استان و خانواده‌ها را به صورت همه جانبه درگیر می کند، اظهار کرد:

هرچند وضعیت کردستان به نسبت دیگر استان‌ها بهتر است ، اما همین میزان اعتیاد نیز در جامعه استان قابل پذیرش نیست.

وی اضافه کرد: نقطه مطلوب ما این است که کردستان به یک استان پاک از لحاظ مواد مخدر در همه بخش‌ها تبدیل شود  و برای نیل به این هدف نیازمند برنامه ریزی دقیق و موثر  هستیم.

وی تداوم فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد در استان را ضروری دانست و ضمن صحه گذاشتن بر مشکلات مالی کمپ‌ها خواستار آن شد که دستگاه‌های متولی تکلیف خود را در قبال انجام تعهدات مالی به کمپ‌ها انجام دهند.

تلاش برای ایجاد کمپ ترک اعتیاد ویژه بانوان و گسترش فعالت‌های مهارت آموزی برای حرفه آموزی به معتادان از دیگر موارد مورد تاکید استاندار کردستان بود.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

کدخبر: 887831 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟