ذخیره‌سازی مرغ منجمد در استان لرستان

به گزارش رکنا از لرستان؛ حسین میردریکوند شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در رابطه با کمبود مرغ در کوهدشت اظهار داشت: هفت تن گوشت مرغ گرم روز گذشته در فروشگاه‌های منتخب توسط جهاد کشاورزی این شهرستان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه پنج کیلوگرم مرغ گرم امروز به‌ازای هر نفر در کوهدشت توزیع شده است، افزود: روند توزیع گوشت مرغ گرم در بازار این شهرستان ادامه دارد.

معاون بازرگانی، بازرسی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: مرغ منجمد به‌اندازه کافی در انبارها وجود دارد تا در مواقع نیاز در دسترس مردم قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه مرغ منجمد با مرغ گرم حدود 25 هزار تومان به‌ازای هر کیلو تفاوت قیمت دارد، بیان کرد: توزیع مرغ گرم برای مصرف سرانه با پیامک در حال انجام است.

میردریکوند با اشاره به التهاب بازار جوجه یک‌روزه کشور در مقطعی از سال گفت: توزیع مرغ منجمد فعلاً در لرستان تعطیل شده است تا به‌هنگام احتمال نبود مرغ گرم در بازار توزیع شود.

معاون بازرگانی، بازرسی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی لرستان به مدیریت بازار مرغ این استان اشاره و ابراز کرد: 85 تن کشتار مرغ شامگاه گذشته در لرستان انجام شده است.

بیشترین میانگین مصرف روزانه گوشت مرغ در لرستان بر اساس آمار سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت بین 140 تا 160 تن است که این مقدار موردنیاز در این استان تولید و کشتار می‌شود.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 887791 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟