لرستان قطب کاملینای کشور/ حضور کارشناسان برای مدیریت هر کمباین در زمان برداشت کاملینا

به گزارش رکنا از لرستان؛ جهانبخش دولتشاه بیان کرد: یکی از این اقدامات پیگیری عقد قرارداد با کمباین داران بومی غیرکاه کوب دار است.

وی ادامه داد: همچنین با کارخانه کمباین‌سازی اراک جهت تحویل قبل از موعد کمباین هایی که از طریق تسهیلات اعطایی معرفی شده اند ، رایزنی هایی صورت گرفته است .

معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات برای برداشت به موقع دانه های روغنی به ویژه کاملینا، تفاهم نامه هایی با استان های فارس و همدان برای تامین کمباین مورد نیاز برای برداشت کاملینا است تا بتوان بدون کوچکترین دغدغه ای کاملینای کاشت شده را برداشت نمود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه استان همدان قریب به یک هزار و 600 دستگاه کمباین دارد و سردسیر تر از استان لرستان است و مقداری برداشت شان بعد از استان ما انجام می شود ، مذاکرات و توافقات لازم صورت گرفته است و قول مساعد داده شد تا 21 دستگاه کمباین غیر کاه کوب دار برای لرستان در نظر بگیرند.

دولتشاه اظهار کرد: معتقدیم توسعه این محصول بسیار مهم و استراتژیک در استان در سال آینده وابستگی شدیدی به موفقیت در عملیات برداشت امسال دارد.

وی گفت: به همین منظور  با برنامه ریزی دقیق و اختصاص کمباین به همه شهرستانها، یک نفر کارشناس نیز برای مدیریت هر کمباین در زمان برداشت حضور دارد تا برداشت با موفقیت و بدون کوچکترین مشکلی صورت گیرد.

 

مهدی زکی پور / لرستان

 

کدخبر: 884624 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟