رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان: تکمیل بیمارستان نیایش خرم‌آباد در اولویت قرار دارد

به گزارش رکنا از لرستان؛ دکتر بهرام دلفان روز چهارشنبه به رسانه ها اعلام کرد: پس از سفر رییس جمهور به استان ۲۷۲ میلیارد تومان برای تکمیل این بیمارستان از طریق ماده ۵۶ به عاملیت بانک ملی پیش‌بینی شد که بخشی از این تسهیلات به دانشگاه پرداخت و به پروژه تزریق شده است.

وی ادامه داد: در صورت بهره برداری از بیمارستان نیایش علاوه بر بالا رفتن میانگین تخت بیمارستانی استان از میانگین کشوری، به دلیل قرار گرفتن در مجموعه پردیس کمالوند، نزدیک به مجتمع آموزشی دانشگاه و نزدیک به بیمارستان آموزشی مهر، فضای آموزشی و درمانی در پردیس کمالوند در حال تکمیل شدن خواهد بود.

وی تاکید کرد: با دیدگاه آموزشی و افزایش رشته‌های تحصیلی به خصوص رشته‌های تربیت دستیاری که مورد نیاز استان لرستان است، می‌تواند نقش بسزایی در تربیت دانشجویان، توسعه فضاهای آموزشی را داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: اکنون این پروژه نسبت به سنوات گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته و امیدواریم در زمان‌بندی تعیین شده به بهره برداری رسیده تا بخشی از نیازهای درمانی استان را تامین کند.

دلفان ادامه داد: این پروژه از منابع اعتباری لازم برخوردار بوده و لازم است پیمانکار پروژه به صورت جدی‌تر پای کار باشد که این مهم نیازمند حمایت و پیگیری مجدانه مسوولان ارشد استانی و نمایندگان مجلس است.

وی با بیان اینکه این بیمارستان می‌تواند بخش اعظمی از نیاز تخت های بیمارستانی استان را تامین کند، عنوان کرد: اکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه از ۲۵ درصد به حدود ۴۶ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: این بیمارستان ۵۱۵ تختخوابی شامل تمام تخت‌های فوق‌تخصصی، داخلی و جراحی بوده و تمام رشته‌ها را خواهد داشت و با امکانات آزمایشگاهی پیشرفته همراه خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود:حمایت های دولت سیزدهم و پیگیری های رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در راستای اخذ تسهیلات ماده ۵۶ موجب شده که این پروژه در یکسال اخیر پیشرفت فیزیکی چشم‌گیری داشته باشد.

بیمارستان نیایش خرم آباد از مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان است و در جریان سفر هیات دولت به لرستان جهت تکمیل بیمارستان نیایش خرم آباد ۳۰۰ میلیارد تومان مصوب شده است و بخش مهمی از این رقم از محل ماده ۵۶ است.

 
مهدی زکی پور / لرستان

 

کدخبر: 887771 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟