ماموریت استاندار کرمانشاه به نهادهای فرهنگی برای توسعه یادمان مرصاد

به گزارش رکنا از کرمانشاه؛ محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه، امروز پنجم اردیبهشت در نشست بررسی طرح یادمان شهدای مرصاد، با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمانشاه در حوزه گردشگری دفاع مقدس، اظهار کرد: عملیات افتخار آمیز مرصاد همچون نگینی در تاریخ کرمانشاه می‌درخشد، با این حال متاسفانه با همه تلاش‌های انجام شده در گذشته، وضعیت کنونی یادمان مرصاد مناسب و برازنده نیست.

وی با بیان اینکه یادمان مرصاد می تواند به میزان چهار تا پنج برابر فعلی توسعه پیدا کرده و به یک پایگاه ملی و بین المللی تبدیل شود، تاکید کرد: مرصاد می تواند قله افتخارات دفاع مقدس کرمانشاه باشد و باید از این ظرفیت مهم برای معرفی استان کرمانشاه و رشادت های مردم این استان در دوران دفاع مقدس استفاده کنیم.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: باید برای مرصاد یک دورخیز در سطح ملی و بین المللی داشته باشیم تا با کلیدواژه مرصاد بتوانیم مجموعه ‌ای از گردهمایی‌ها، جشنواره ها و مسابقات مختلف فرهنگی، ادبی و ورزشی را برگزار کنیم.

صحرایی بیان کرد: در تهیه طرح توسعه یادمان مرصاد باید بخش های ویژه ای مثل بمباران های کرمانشاه، سرداران استان، شهدای زن، کودک و نوجوان استان و ... دیده شود تا بازدیدکنندگان از یادمان مرصاد با کرمانشاه و ظرفیت های فوق العاده دفاع مقدسی این استان آشنا شوند.

وی تاکید کرد: می توانیم با اجرای طرح توسعه یادمان مرصاد علاوه بر اینکه مرصاد را به همگان بشناسانیم، از ظرفیت مهم این یادمان برای معرفی کرمانشاه در ابعاد ملی و بین‌المللی استفاده کنیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه به مجموعه حفظ آثار استان کرمانشاه ماموریت داد تا با فراخوان به ادارات و نهادهایی مثل ارشاد، حوزه هنری و ... برای طراح برتر طرح جامع توسعه یادمان مرصاد جوائز نفیسی در نظر بگیرند.

صحرایی با اعلام آمادگی برای حمایت همه جانبه از اجرای طرح توسعه یادمان مرصاد، گفت: حاضریم برای این پروژه حمایت اعتباری خوبی اختصاص دهیم. ضمن اینکه از خارج از استان هم می توانیم برای پروژه اعتبار جذب کنیم.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 887663 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟