۷۷ درصد اراضی لرستان را منابع طبیعی تشکیل می‌دهد

به گزارش رکنا از لرستان؛ علی حقی‌زاده امروز چهارم اردیبهشت‌ماه در جلسه هیات مدیره دانشگاه لرستان با حضور وزیر علوم که در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: دانشکده منابع طبیعی سال‌هاست که در مقاطع مختلف دانشجو می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: این رشته‌ها شامل آبخیزداری، جنگلداری، شیلات، محیط‌زیست است و بنا داریم که صنایع سلولوزی و مخاطرات محیط را به رشته‌های دانشگاهی اضافه کنیم.

سرپرست دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان با بیان اینکه توسعه استان حول محور کشاورزی است، افزود: ۷۷ درصد اراضی استان را منابع طبیعی تشکیل داده که متأسفانه کمتر به مقوله توجه شده است

حقی‌زاده خاطرنشان کرد: لرستان با توجه به منابع آبی، خاکی و چشم‌اندازهای طبیعی، قطب شیلات و محیط‌زیست می‌تواند در توسعه استان نقش‌آفرینی داشته باشد.

وی اضافه کرد: کشاورزی استان در بحث منابع طبیعی می‌تواند در زمینه اکوتوریسم، ژئوتوریسم و گردشگری مبنی بر آب نقش‌آفرینی داشته باشد.

سرپرست دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان بیان کرد: در این راستا انتظار داریم که ساختمان دانشکده احداث و تجهیز شود چون با ساختمان کشاورزی یک ساختمان داریم و آن‌ها مشکلات خاص خود را دارند.

حقی‌زاده ادامه داد: در حال حاضر برای دانشکده منابع طبیعی حداقل ۱۰۰ هکتار زمین می‌خواهد چون در بحث شیلات سایتی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در صورت استقلال این دانشکده می‌تواند اهداف خود را بیشتر و بهتر دنبال کند، افزود: موضوع دیگر بحث پژوهشکده‌ها بوده که در حال حاضر علاوه بر تقویت تخصصی در زمینه منابع طبیعی باید به سمت پژوهشکده‌ها رفت.

سرپرست دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان تصریح کرد: در این راستا رایزنی‌هایی با محیط‌زیست انجام شده که در بام لرستان یک ساختمان نیمه‌کاره وجود دارد که متعلق به دانشکده محیط‌زیست دانشگاه تهران است.

حقی‌زاده خاطرنشان کرد: در این راستا باید حمایت شویم که این پژوهشکده در کنار دانشگاه منابع طبیعی باشد چون بسیار مناسب است.

وی با اشاره به پارک شوراب، گفت: ۵۷۰ هکتار اراضی ملی بوده که زیربنای آن آماده و واگذاری به‌صورت ۲۰ و ۳۰ سال است که به‌عنوان دهکده تحقیقات یا پژوهشکده می‌توان از آن استفاده کنیم.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 887317 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟