دشمن به دنبال شناسایی نقاط ضعف و مقابله با نقاط قوت است/ یکی از نقاطی که دشمن به آن چشم طمع دوخته دانشگاه‌ است

به گزارش رکنا از لرستان؛ محمدعلی زلفی‌گل روز دوشنبه چهار اردیبهشت در کنگره ۱۱۵ شهید دانشجوی استان لرستان که در سالن شهید سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد، با بیان اینکه شهدا سرمایه‌های نمادین کشور هستند، اظهار داشت: استقلال سیاسی کشور ایران در جهان کم‌نظیر است چراکه بسیاری از کشورهای پیشرفته، استقلال سیاسی ندارند اما کشور ما خودش تصمیم می‌گیرد، چگونه رفتار کند. 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان نام چند شهید را در فرمایشات ذکر کردند و این امر بدین معنا است که اگر امروز امنیت و آسایش داریم مدیون خون شهدا هستیم، افزود: اگر می‌توانیم رشد علمی داشته باشیم به سبب ایثار رزمندگان، آزادگان و خانواده شهدا است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه شهدا سرمایه‌های نمادین کشور هستند و نام آنان در هر جا گذاشته می‌شود به آن‌جا ارزش می‌دهد، افزود: استقلال سیاسی کشور در جهان کم‌نظیر است چراکه بسیاری از کشورهای پیشرفته، استقلال سیاسی ندارند اما کشور ما خودش تصمیم می‌گیرد چگونه رفتار کند.

زلفی گل با بیان اینکه اگر امروز در هر دانشگاهی، شهدا مرقدی دارند به این سبب است که به دانشجویان بگوئیم امنیت کشور به سبب گذشت و ایثار شهدا است، خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین سرمایه هر کشوری فرهنگ است و بزرگ‌ترین سرمایه فرهنگ ما، ایثار و شهادت است.

وی با بیان اینکه سه درصد اعتبارات دانشگاه برای امور فرهنگی هزینه شده و بودجه تفصیلی دانشگاه با این شرط مصوب می‌شود، افزود: فرهنگ ما فرهنگ کار، روحیه جهادی، گذشت، ایثار و شهادت است و باید این فرهنگ را به دنیا عرضه کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه رئیس جمهور در سازمان ملل عکس شهید سلیمانی را بالا بود و امروز فرهنگ ایثار و شهادت جهانی شده است، اضافه کرد: کسانی‌که شهید شدند در دوران حیات، رفتار و کردار متفاوت داشتند یا به یک معنا نخبگانی بودند که ویژگی منحصر به فرد داشتند و خدایی بودند.

وی با بیان اینکه دانشگاه وظیفه دارد امید را در نهاد دانشجو نهادینه کند و استخدام و حضور در دانشگاه اعم‌از یاوران علمی و هیئت علمی در گروه داشتن باور به نقش تربیتی دانشگاه است، اضافه کرد: در دانشگاه پرسش‌گری ارزش است و امروز می‌بینیم دانشجویان بدون هیچ محدودیتی مطالبه‌گری و انتقاد می‌کنند چراکه مطالبه‌گری در ذات دانشگاه است و محیط دانشگاه با سئوال و پرسش رشد و نمو پیدا می‌کند.

زلفی‌گل با بیان اینکه قدرت سخت، پهباد، موشک و هواپیما ضرورت است اما دنیا دنبال جنگ و صلح ارزان است، ادامه داد: جهان با قدرت نرم کشورها را تسخیر می‌کند و قدرت نرم در دست دانشگاه‌ است لذا جامعه باید برای علم سرمایه‌گذاری کند و بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری در علم دانشگاه است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه اگر برای علم و فناوری به شکل شایسته هزینه می‌کردیم شاهد این میزان بیکاری نبودیم، گفت: همایش آموزش مهارت‌محور و نیازمحور برگزار می‌شود تا دانشمندان در زیرنظام‌های مختلف نظرات خود را در خصوص مهارت‌محور کردن آموزش ارائه دهند.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال شناسایی و برجسته کردن نقاط ضعف و مقابله به نقاط قوت است و یکی از نقاطی که دشمن به آن چشم طمع دوخته است دانشگاه‌ است، گفت: امروز وزارت علوم، طرح راهیان پیشرفت که در راستای تحقق جهاد تبیین است را جدی گرفته است تا دانشجویان ببینند چه اتفاقات بزرگی رخ داده است.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 887174 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟