شهادت مرگ نیست بلکه زنده‌ ماندن است

به گزارش رکنا از لرستان؛ فرهاد زیویار صبح امروز در مراسم یادواره شهدای دانشجوی لرستان با اشاره به منشأ تحول و انسان‌سازی بودن دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه مکان مقدسی است، چون باید ایجاد تحول کند و به امر تعلیم و تربیت بپردازد.

وی با بیان اینکه کاری که دانشگاه انجام می‌دهد کار انبیا و اولیای الهی است، افزود: تعلیم و تربیت در دانشگاه متجلی شده ‌و در توجه به سرمایه‌های انسانی نقش مهمی دارد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه مسئولیت دانشگاه سنگین‌تر از سایر دستگاه‌های اجرایی است، عنوان کرد: موضوع شهادت در عرصه علم پیچیده‌تر است و خون شهید قیمت ندارد.

وی با بیان اینکه شهید با خداوند معامله می‌کند و جنگیدن در سنگر جبهه مبنا دارد و هویت‌سازی می‌کند، بیان کرد: کار دانشگاه، جهاد، تعلیم، تعلم و تحول‌آفرینی است و جهت و مسیر جامعه را مشخص می‌کند.

زیویار با بیان اینکه جبهه از دیدگاه دین اسلام محل کشته‌شدن و کشتن نیست، گفت: هدف جبهه حیات و نجات‌دادن است؛ شهادت مرگ نیست بلکه زنده‌ماندن است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه مرگ و شهادت پایان راه نیست و شهید زنده است و تا قیام قیامت جاودان می‌ماند، ابراز کرد: کاری که شهید حاج قاسم سلیمانی در مقاومت انجام داد در مقطعی شهید دکتر چمران بسترساز آن بود.

وی با بیان اینکه دانشگاه شهدای شاخصی همچون شهدای انقلاب، دفاع مقدس و شهدای هسته‌ای تربیت‌ کرده است، افزود: اگر فرهنگ ایثار و شهادت نبود اسم ایران هم ایران نمی‌ماند.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 887147 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟