دفع خطرناک پساب های خانگی  بیخ گوش گلستان

به  گزارش رکنا از گلستان ؛ مدیرعامل پسماند استان گلستان در خصوص رها سازی پساب های خانگی در طبیعت ودر بستر رودخانه ها گفت: ورود بی رویه پساب های خانگی به رودخانه ها، جنگلها از معضلات اساسی استان گلستان است.

ملک افزود: از آنجا که آبهای سطحی منابع اصلی تامین کننده آب برای مصارف مختلف خانگی، شهری، کشاورزی و صنعتی را تشکیل می دهند، بنابراین آلودگی این منابع توسط پساب های خانگی اثرات سوء و جبران ناپذیری بر منابع حیاتی مزبور وارد می کند و از طرفی سلامتی و بهداشت جوامع را به خطر می اندازد، اگر چه تصفیه و سالم ساختن مجدد آن باعث صرف هزینه گزافی خواهد شد.               

 حسن ملک در پایان افزود : حدود 5سال از جابه جای  سپتاژ ها از تپه هزار پیج به سایت غربی استان می گذرد اما متاسفانه با تشکیل جلسات متعدد درکارگروه از سوی شرکت اب وفاضلاب هیچ اقدامی برای رفع این معضل صورت نگرفته و این امر سایت غربی استان را دچارمشکلات جدی نموده است . طی نامه  ها متعدد به محیط زیست و دادستانی برای جلوگیری از تخلیه غیر اصولی این پساب ها در سایت پسماند آق قلا و مهلت ده روز برای تعیین تکلیف موضوع اقدام و پس از این سازمان هیچ تعهدی درخصوص دریادریافت اینگونه سپتاژها در سایت نخواهد داشت

کرامتی /گلستان

کدخبر: 887038 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟