حفر ۱۴۰۰ حلقه چاه آب ازنا در دهه ۷۰/ کاهش شدید سطح آب‌های زیرزمینی

به گزارش رکنا از لرستان؛ محمدرضا فاتحی در جمع اهالی روستای دوبلوکان بخش مرکزی ذخیره‌سازی آب در مخزن سد کمندان را ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: همچنان ذخایر آب در این شهرستان با وجود بارندگی‌ها مطلوب نیست و امیدواریم با ذخیره‌سازی آب در پشت سد کمندان آب موردنیاز سال زراعی جدید را تأمین کنیم.

وی برداشت از ذخایر آب زیرزمینی را در ازنا نگران‌کننده دانست و افزود: 1400 حلقه چاه آب با مجوز در دهه 70 بدون آینده‌نگری و کار علمی در این شهرستان حفرشده است.

فرماندار ازنا عنوان کرد: برداشت بی‌رویه از چاه‌ها در سالیان گذشته موجب کاهش شدید سطح آب‌های زیرزمینی شده است و امروز بسیاری از قنوات بخش جاپلق نیز خشک‌شده‌است و با چالش‌های جدی در این رابطه روبه‌رو هستیم.

وی بیان کرد: بیش از 80 درصد منازل مجاور سد کمندان در یک سال گذشته با پیگیری‌های فرمانداری توسط آب منطقه‌ای لرستان تملک شده است و موضوع جابه‌جایی روستای کمندان در معاونت عمرانی استانداری در دست بررسی است.

فاتحی با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم اتمام بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام و بر زمین‌مانده است، گفت: مذاکرات و‌ پیگیری‌های خوبی برای پروژه‌های ازنا شده است و امیدوار هستیم در هفته دولت شاهد افتتاح طرح‌ها باشیم.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 886573 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟