۹۸ درصد مساحت استان اردبیل درگیر خشکسالی است
ضرورت صرفه جویی درمصرف آب

به گزارش رکنا از اردبیل،  معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای استان با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی بارندگی در حوزه آبریز ارس گفت: با توجه به کاهش شدید حجم آب سد یامچی، آب این سد تنها به تامین آب شرب اختصاص می‌یابد و تامین آب برای مصارف کشاورزی مقدور نیست.

فضائلی افزود: برای تامین آب کشاورزی روستا‌های تحت پوشش سد یامچی، از آب‌های زیرزمینی که شامل ۲۲۱ حلقه چاه می‌باشد، بهره برداری خواهد شد.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان نیز با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته اهالی شهر اردبیل ۱۳۱ هزار متر مکعب آب مصرف کرده اند، گفت: این میزان، ۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

اکبری فرد ضمن توصیه به شهروندان به صرفه جویی در مصرف آب از برنامه این شرکت برای شناسایی مشترکان پر مصرف و ارسال اخطار و نهایتا قطع انشعاب آنان خبر داد.

مدیر کل هواشناسی استان هم با اشاره به ۱۲۹ میلیمتر بارندگی در سال آبی گذشته یعنی از اول مهر سال گذشته تا ۲۸ فروردین امسال، از کاهش ۳۵ درصدی بارندگی‌ها در این دوره خبر داد.

محمدی گفت: متاسفانه به دلیل کاهش بارندگی‌ها، ۹۸ درصد مساحت استان اردبیل با خشکسالی با درجات مختلف از خفیف تا بسیار شدید مواجه است.

این مقام مسئول اظهار داشت: در این میان ۵۵ درصد مساحت استان درگیر خشکسالی شدید است.

 

کدخبر: 886407 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟