نصب 90 دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های شهرستان همدان

به گزارش رکنا از همدان، رضا شکوهی با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از برداشت آب‌های زیرزمینی افزود: همچنین در سال ۱۴۰۱ به منظور پیشگیری برداشت از آب‌های زیرزمینی، ۵۸ حلقه چاه غیر مجاز در این شهرستان مسدود و پر شده است.

وی اظهار داشت: با همیاری و همکاری صورت گرفته سال گذشته با انسداد این تعداد چاه غیرمجاز، بیش از ۲ میلیون و ۱۹۴ هزار متر مکعب برداشت از آب‌های زیر زمینی صرفه‌جویی شده است.

شکوهی تصریح کرد: عمق انسداد این تعداد چاه به بیش از یک هزار و ۲۸۵ متر می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد تعهد انسداد چاه غیرمجاز شهرستان در سال جاری محقق شده است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ نیز این روند ادامه دارد تا برداشت‌های غیرمجاز از آب‌های زیرزمینی جلوگیری شود.

شکوهی اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح تعادل بخشی از سال ۱۳۹۳ تاکنون حدود ۸۵۲ حلقه چاه غیرمجاز در سطح شهرستان شناسایی و مسدود شده است.

وی تاکید کرد: با انسداد این تعداد چاه غیر مجاز در مجموع حدود ۲۵ میلیون و ۷۶۰ هزار متر مکعب برداشت از آب‌های زیرزمینی جلوگیری شده است.

مدیر امور آب شهرستان همدان ادامه داد: در مجموع یک هزار و ۳۰ حلقه چاه مجاز کشاورزی در شهرستان همدان به کنتور هوشمند مجهز است.

شکوهی افزود: همچنین کشاورزان شهرستان برای ۴۰ حلقه چاه مجاز کنتور هوشمند خریداری کرده‌اند که به زودی بر روی چاه‌ها نصب می‌شود.

وی بیان کرد: سال گذشته ۱۲۰ حلقه چاه ملزم به نصب کنتور هوشمند و ۱۸۲ حلقه چاه نیز پلمب شده است.

 

کدخبر: 885817 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟