وجود ۱۱ کانون بحرانی در مناطق جنگلی شهرستان دره شهر

به گزارش رکنااز ایلام؛ آرش مزبانی  با اعلام این خبر اظهار داشت: شهرستان دره شهر بدلیل شرایط توپوگرافی خشن و شیب های تند یالهای شمالی کبیرکوه بعنوان یکی از بحرانی ترین مناطق در مواقع آتش سوزی بشمار می آید که آمکان دسترسی با وسایل نقلیه امکان پذیر نمی باشد.

وی افزود: با شروع فصل گرما احتمال آتش سوزی های عمدی و سهوی در جنگل و مراتع افزایش می یابد و اجرای این قبیل فعالیت ها به منظور پیشگیری و کاهش میزان خسارت ناشی از آتش سوزی های احتمالی در فصل خشک با توجه افزایش سطح علوفه در مراتع شهرستان ایجاد می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دره شهر همچنین بیان کرد علاوه بر ایجاد آتش بر، برگزاری کلاس های آموزشی ترویجی برای دامداران و عشایر، آموزش چهره به چهره، عقد تفاهم نامه همکاری در اطفاء حریق بین دامداران و عشایر و مجریان در حال اجرا می باشد.

مزبانی ادامه داد: در راستای پیشگیری از حریق جلسه کمیته اطفاء حریق تشکیل و به دستور فرماندار شهرستان تمامی دستگاه های اجرایی برای مقابله و کنترل حریق در اراضی کشاورزی، جنگلی و مرتعی شهرستان درحالت آماده باش کامل می باشند تا در زمان وقوع آتش سوزی بتوانند به موقع وارد عمل شوند.

کوثر موسوی/ایلام 

کدخبر: 885677 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟