کشف و پلمب انبار بزرگ دارو‌های تقلبی و غیرمجاز در استان مرکزی

 به گزارش رکنا ، عباس علیمرادیان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران  با اشاره به برخورد قاطع با توزیع داروهای غیرمجاز به ویژه در عطاری های استان مرکزی اظهار داشت: معاونت غذا و دارو در مقوله سلامت مردم هیچگونه مماشاتی ندارد و از ماه های گذشته طرح های نظارت بر عطاری‌ها و برخورد با توزیع داروهای غیرمجاز در این مراکز و دیگر اماکن را با جدیت اجرایی کرده است.

وی افزود: در این مدت اقدامات خوبی با همراهی مسئولان انتظامی استان صورت گرفته و در بازرسی ها موارد زیادی از تخلف در توزیع داروهای غیرمجاز و داروهای تقلبی کشف و عوامل توزیع این اقلام دستگیر و به مقام قضایی معرفی شدند.

علیمردان تصریح کرد: طبق بررسی انجام شده و اطلاعات جمع‌آوری شده از ماه‌های قبل، یک انبار در یکی از محله شهر‌های اراک که محل انباشت گیاهان دارویی، دارو‌های گیاهی و شیمیایی بود شناسایی شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: طی هماهنگی های قانونی و قضایی صورت گرفته به همراه ماموران انتظامی استان در شهرستان اراک به محل انبار مراجعه و بررسی لازم درباره وضعیت نگهداری و انباشت اقلام موجود در این انبار انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و شیمیایی، در این انبار برخی دارو‌های مخدر نیز کشف شد و اقلام زیادی از لحاظ حجم در این مکان وجود داشت که کشف و ضبط شد که در شرایط غیر استاندارد و کاملا غیر بهداشتی نگهداری و سپس در سطح عطاری‌ها و داروخانه‌ها توزیع می‌شد، ارزش کالاها تخمینی 10میلیارد ریال است.

منبع : تسنیم

 

کدخبر: 885671 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟