برنامه زمانبندی مبنای ارزیابی عملکرد شهرهای جدید در طرح نهضت ملی مسکن / رفع مشکل مسکن جوانان خور و بیابانک

به گزارش رکنا از اصفهان؛ نود و چهارمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان به ریاست سیدرضا مرتضوی استاندار و با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان و دیگر اعضا با چهار دستورکار و در جهت بررسی مصوبات سال ۱۴۰۱ و مجموعه اقدامات بعمل آمده در حوزه مسکن استان برگزار شد.

در این نشست گزارش اقدامات بعمل آمده پیرامون پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید مجلسی، فولادشهر و بهارستان و وضعیت آخرین اقدامات تامین زیرساخت‌های آب و فاضلاب، برق و ... مورد بررسی و تصمیم گیری اعضا قرار گرفت. 

گزارش شهر جدید مجلسی در خصوص شرایط این شهر و اقبال مردم به خانه‌های ویلایی، یکی از مباحث مطرح شده در این جلسه بود که در جهت افزایش جاذبه برای متقاضیان، ساخت واحدها بصورت تک واحدی و یا دو واحدی پیشنهاد و تصمیم‌گیری شد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این نشست در خصوص مباحث مطرح شده اظهار داشت: وضعیت اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید به صورت ویژه در شورای مسکن بررسی شد و ارائه برنامه زمانبندی توسط شرکت‌های عمران شهرهای جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی مورد تاکید قرار گرفت همچنین مقرر شد در جلسه آتی شورای مسکن، برنامه زمانبندی تا پایان سال ۱۴۰۳ ارائه و این برنامه مبنای ارزیابی عملکرد شهرهای جدید در طرح نهضت ملی مسکن باشد. 

وی اذعان داشت: مطابف با تصمیمات اتخاذ شده می‌بایست مباحث مرتبط با پروانه‌های ساختمانی، فعال سازی پروژه‌ها و ... تا قبل از جلسه آینده، با برگزاری نشست‌هایی سه جانبه (اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، شهرهای جدید و معاونت عمرانی استانداری) مورد بررسی، همفکری و جمع بندی قرار گیرد همچنین مسائل و مشکلات طرح نهضت ملی مسکن شهرستان‌های استان بررسی و نتایج آن به شورای مسکن ارائه شود. 

قاری‌قرآن گفت: با توجه به گزارشات دستگاه‌های خدمات رسان مقرر شد برآوردهای انجام شده به صورت مکتوب به دبیرخانه شورای مسکن استان ارسال شود تا اقدامات لازم در رابطه با تامین اعتبار آن بعمل آید. 

وی عنوان کرد: با توجه به تاکید رئیس جمهور بر پیگیری مسائل مسکن و ضرورت نظارت و پیگیری ویژه‌ اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بعنوان دستگاه تخصصی بر پیشبرد سیاست‌های دولت در این حوزه، نظارت بر اجرای حدود ۱۴۵ هزار واحد در سطح استان با توجه به تقسیم بندی بعمل آمده، توسط کارکنان بخش‌های مرتبط این اداره‌کل در حال انجام است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در شهرهای جدید با توجه به وجود تشکیلات کاملا منسجم، پس از تامین زمین توسط اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، مجموعه شهر جدید می‌بایست وارد مرحله اجرا شده و تا انتها کار را پیش ببرد. 

وی بیان داشت: در راستای سرعت بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن و رفع مشکلات، در محل کارگاه شهرهای جدید جلسات مجزا برگزار و مسائل در محل مورد پیگیری قرار می‌گیرد همچنین بصورت هفتگی جلساتی نیز برای ارزیابی و بررسی اجرا پروژه‌های بنیاد ساخت برگزار می‌شود. 

قاری قرآن در خصوص ثبت نام جوانان در طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان خوروبیابانک بیان داشت: در این شهرستان با توجه به شرایط خاص منطقه و در جهت جلوگیری از مهاجرت جوانان به شهرهای دیگر و ایجاد پشتوانه برای امر تاهل، پیشنهاد شد با توجه به درخواست مسئولین این شهرستان، قرعه کشی و رزرو زمین (تا دو سال) برای متقاضیان ۲۳ سال تا ۴۵ سال مجرد انجام پذیرد و پس از تاهل در این بازه زمانی، مراحل واگذاری سپری شود. 

وی گفت: این موضوع به صورت ویژه برای شهرستان خوروبیابانک با توجه به شرایط خاص آن در شورای مسکن مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت تا پس از تایید تهران اقدامات لازم بعمل آید. 

بهمن راعی/ اصفهان

 

کدخبر: 885591 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟