انتخاب چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان سمنان

به گزارش رکنا از سمنان، در آیین بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی علاوه بر تجلیل از ۱۱ هنرمند استان سمنان، حسین نظارت هنرمندی که در دهه ۶۰ تابلوی عکس شهدا را نقاشی می‌کرد و گروه هنر مردمی نورا از بیارجمند نیز تجلیل شد.

در این مراسم حسینعلی جعفری نویسنده سمنانی به عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان سمنان انتخاب و از وی تجلیل شد.

حسین علی جعفری متولد ۱۳۴۷ از نویسندگان استان سمنان است که تحصیلات عالی خود را د ررشته علوم سیاسی گذرانده است.

وی برگزیده جشنواره جلال آل احمد با اثر داستانی « صور » و جشنواره بین المللی فلسطین است .

"ساعت‌ها همه خوابند"، "الو…لیلی!"، "دقیقاً نیمه شب" و "افرا"، از آثار این نویسنده است.

رمان خواندنی «افرا» اثر این نویسنده شاخص در سمنان به همت حوزه هنری استان سمنان منتشر شده است.

محمد اصغرزاده مدیر حوزه هنری استان سمنان گفت : حضور فعال در جشنواره ها و کنش های انقلابی و تولید آثار هنرمندانه و موثر در حوزه انقلاب از ملاک های انتخاب هنرمند سال هنر انقلاب اسلامی استان سمنان بوده است .

وی افزود : با مشارکت خانواده سردار شهید محمدرضا خالصی ، دفتر یادداشت و خودنویس شهید که در آخرین عملیات در جیب وی بوده و آغشته به خون پاک این شهید والامقام هنگام شهادت در عملیات مرصاد است ؛ به عنوان جایزه ویژه به هنرمند سال انقلاب اسلامی استان سمنان تقدیم می شود و این جایزه به عنوان نماد قلم سرخ به هنرمند برتر هر سال اهدا خواهد شد.

همچنین از سند تحول حوزه هنری استان سمنان با عنوان پرچمداری روایت بوم گرایانه انقلاب اسلامی با تاکید بر داستان و تاریخ شفاهی رونمایی شد.

9509307_114

سخنرانی لشکری معاون راهبری امور استان های حوزه هنری کشور درباره طرح نقشه تحول حوزه هنری  و رضا برجی همرزم و از اعضای تیم شهید مرتضی آوینی درباره ویژگی های این شهید والامقام و سرودخوانی گروه بین المللی میثاق از دیگر برنامه های این مراسم بود.

به مناسبت بزرگداشت شهادت هنرمند متعهد و بسیجی، شهید سید مرتضی آوینی در روز بیستم فروردین سال ۱۳۷۲، این روز به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نام گذاری شد.

حسن رستم زاده/ سمنان

کدخبر: 885539 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟