نوع برنامه‌های ۲۲ بهمن به تصمیم ستاد کرونا منوط است

به گزارش رکنا از قم، نصرت‌الله لطفی عصر پنج‌شنبه در جلسه هماهنگی برنامه‌های دهه فجر در تالار امام جواد (ع) استانداری قم، اظهار داشت: در طول ۲ سال گذشته و از زمان شیوع بیماری کرونا یک شعار واحدی به نام تعطیل ناپذیری مناسبت‌های انقلابی و مذهبی را دنبال کردیم.

او یادآور شد: پارسال نیز با همین وضعیت مواجه بودیم و راهپیمایی خودرویی که رهبر معظم انقلاب از آن تحت نام یک ابتکار یاد کردند، برگزار شد، امسال هم در کارگروه‌های ستاد دهه فجر همین بحث مطرح شده ولی باید خودمان را برای هر نوع ماموریتی آماده کنیم.

لطفی‌ بیان داشت: شرایط باید به گونه‌ای باشد که اگر قرار شد راهپیمایی سالانه ۲۲ بهمن و یا راهپیمایی خودرویی را برگزار کنیم، دست‌اندرکاران غافل نشوند و برای هر دو نوع راهپیمایی آماده باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: امروز هیچ برنامه‌ای برای چگونگی برگزاری راهپیمایی نداریم، تا ببینیم روزهای آینده چه پیش خواهد آمد، ستاد کرونا چه تصمیم می‌گیرند، به اقتضای سیاست نظام انجام وظیفه خواهیم کرد.

لطفی گفت: باید حتی بدون اعلام برنامه نیز، آمادگی کامل را هم برای راهپیمایی روال متعارف سال‌های قبل و هم برای راهپیمایی خودرویی داشته باشیم.

او همچنین در بخشی از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های سالروز ورود حضرت امام (ره) به میهن اسلامی نیز گفت: کارگروه نیروهای مسلح ستاد دهه فجر متشکل از سپاه، نیروی انتظامی و ارتش به‌ویژه تیپ رزمی تبلیغی امام جعفر صادق (ع) محور این برنامه‌ها هستند و با یکدیگر هم‌افزایی دارند.

وی ادامه داد: در روز دوازدهم بهمن ساعت ۹ مراسمی با سخنرانی تولیت حضرت معصومه (س) در حرم مطهر برگزار و سپس حرکت به میدان روح‌الله و بیت شریف حضرت امام و ادای احترام به روح ملکوتی بنیانگذار نظام مقدس اسلامی را خواهیم داشت.

۶۳ برنامه برای دانشگاه‌های قم پیش‌بینی شد

رئیس جهاد دانشگاهی واحد قم نیز در این جلسه با اشاره به پیش‌بینی ۶۳ عنوان برنامه برای برگزاری در دانشگاه‌های قم طی ایام دهه فجر افزود: هر کدام از این عنوان برنامه‌ها شامل ۲۰ برنامه خاص و ویژه است.

محمد حیدری در ادامه رویکرد اصلی این برنامه‌ها را افزایش مشارکت دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی خواند و گفت: شبهه‌ها و سوال‌هایی که برخی‌ها در سطح دانشگاه‌ها دارند و راجع دستاوردهای سیاسی، حقوقی، ارزشی، معنوی، رفاهی و علمی تردید ایجاد می‌کنند، بررسی خواهد شد.

نظری/ قم

 

کدخبر: 767155 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟