اطلاعات مجرمین حرفه ای در بانک اطلاعاتی قضایی کرمانشاه ثبت شد/ دادسراها تحت بررسی اند

به گزارش رکنا از کرمانشاه، شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به نظارت هایی که بر فعالیت دادسراهای استان صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در این راستا، بصورت ماهیانه وضعیت عملکرد آن‌ها به شکل آماری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بررسی آمار شکوائیه‌های ارسالی به دادسراهای استان، صدور گواهی عدم‌پیشینه، شعب نامتعارف، پرونده‌های مسن، بازداشتی‌ها، قرارهای موقوفی تعقیب، ترک و تعلیق تعقیب و ... در این نظارت ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین به منظور ارائه خدمات بهتر کارکنان دادسرا به مردم، برای نیروهای جدید الاستخدام دوره‌های آموزشی بویژه در بحث آشنایی با خدمات الکترونیک برگزار می‌شود.

کرمی همچنین از راه‌اندازی سامانه سجل قضایی کشوری در دادسرای کرمانشاه هم خبر داد و گفت: باتوجه به تاکیدات دادستان کل کشور مبنی بر ضرورت بررسی آخرین وضعیت پرونده‌های افراد به ویژه کسانی که تقاضای صدور گواهی عدم سوء‌پیشینه را دارند، با اقدامات انجام شده دسترسی لازم به سامانه سجل قضایی کشوری برای تمام دادستان‌ها و روسای دادگاه‌های عمومی بخش استان کرمانشاه فراهم شده است.

وی یادآور شد: در این سامانه وضعیت پرونده‌های افراد در سراسر کشور به صورت خلاصه در یک صفحه نمایش داده می‌شود، که این امر صدور گواهی عدم سوء‌پیشینه را برای مرجع قضایی راحت‌تر و سریع‌تر خواهد کرد.

به گفته دادستان کرمانشاه، راه‌اندازی این سامانه سبب شده تا طی یکسال گذشته میانگین مدت پاسخگویی به در خواست صدور گواهی عدم سوء‌پیشینه در استان از ۵۱ ساعت به ۱۳ ساعت کاهش پیدا کند.

کرمی در ادامه همچنین، از تکمیل و به روزرسانی بانک اطلاعات مجرمین حرفه‌ای، خطرناک و سابقه‌دار در استان هم خبر داد و گفت: با توجه به اینکه پایگاه اطلاعاتی قوی می‌تواند در جلوگیری از وقوع جرم و کنترل مجرمان حرفه‌ای و نیز تصمیمات واحد قضایی در رسیدگی به پرونده‌های اشخاص تأثیر داشته باشد، بنابراین این بانک اطلاعاتی مورد بروزرسانی قرار گرفت.

وی تأکید کرد: ضرورت دارد، اراذل و اوباش و افرادی که زمینه ارتکاب جرم دارند شناسایی و مورد رصد دستگاه قضایی، انتظامی و نهادهای امنیتی قرار گیرند و باید پیش از وقوع و ارتکاب جرم، مانع اقدامات آن‌ها شد.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، تاکنون اطلاعات ۷۲۶ نفر از مجرمین حرفه‌ای، خطرناک و سابقه‌دار در استان در این بانک اطلاعاتی ثبت شده است.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 885326 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟