آیین اختتامیه دومین یادواره شعر استانی “طلوع سرخ” در ایلام برگزار شد

به گزارش رکنا از ایلام :مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام در این آیین اظهار داشت: امسال دومین یادواره “طلوع سرخ” با استقبال کم نظیر شاعران استان مواجه شد.
وی افزود: در این راستا ۱۵٠ آثار به این یادواره ارسال شد که در نهایت با داوری داوران امروز از ۱۲ اثر برگزیده تقدیر خواهد شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام گفت: با توجه به مسائل روز، برگزاری چنین یادواره هایی در استان ارزشمند و مهم است.
حیدری در ادامه از همکاری تمامی دستگاه های اجرایی و مرتبط در راستای برگزاری هر چه باشکوه تر این یادواره ها تقدیر کرد.
جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام نیز در این آیین گفت: شاعری موهبت خداوند و شعر گفتن تابع روح احساس انسان است.

کریمیان بیان داشت: شاعران با ورود به عرصه دفاع مقدس اثار بیاد ماندی برای نسل آینده از خود بجای می گذارند.

سردار کریمیان در پایان خاطر نشان کرد: همچنین شاعران و هنرمندان باید تلاش کنند ویژگی هنر که با تعهد همراه است سر لوحه کارهای خود قرار دهند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام نیز در این آیین با بیان اینکه هنر حاج قاسم در وهله‌ی اول فتح قلب ها بود، گفت: در برگزاری این یادواره ها یکی از تکالیف و رسالت های ما برای استمرار مسیر شهدا و پرچمی که شهدا برپا و جان خود را برای آن فدا کردند.

وی با بیان اینکه اگر امروز بحث تحریم های اقتصادی و هدف قرار دادن معیشت و سفره مردم شاهد تهاجم اقتصادی هستیم خاطر نشان کرد: در کنار این مهم، اقتصادی، تهاجم فرهنگی به فراموشی سپرده نشده ،بلکه شدت آن بیشتر شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام ادامه داد: مجریان این تهاجم و جلوداران آن در صف مقدم رسانه ها هستند که امروز در مقابل جنگ شناختی که دشمن برای تغییر ارزش ها و آرمان انقلاب به کار گرفته است، قلم فرسایی کنند.

حسنی تصریح کرد: نفوذ زبان هنر بر قلب ها تاثیر ماندگار دارد و در دایره ی هنر، نقش شعر بسیار برجسته می باشد.

وی با اشاره به یادواره شعر طلوع سرخ گفت: یاد کردن شاعران از شهید سلیمانی نشان از قدرشناسی و شناخت شاعران نسبت به حاج قاسم می باشد که در تمام عرصه های دفاع مقدس و حرم حضور داشته است.

لازم به ذکر است؛ در پایان این آیین  از ۱۲ شاعر برگزیده این یادواره، با لوح سپاس تجلیل شد.

همچنین در حاشیه این آیین، اولین کتابخانه سیار استان ایلام با هدف ارائه خدمات فرهنگی در روستاها افتتاح شد.

طبق برنامه ریزی‌های به عمل آمده، کتابخانه سیار «قاصدک مهربانی»  در ۶ روستای شهر ایلام خدمت رسانی می‌کند.

کوثر موسوی/ایلام 

 

کدخبر: 885208 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟